Ga naar inhoud

dreambox benaderen via internet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

is het mogelijk om mijn dreambox te benaderen via internet. soms wil ik wat opnemen, maar ben dan niet thuis. de dreambox zit achter een router. hoe kan ik toch op die webinterface komen.

is het ook mogelijk om je dreambox te streamen via internet.

Geplaatst:
Citaat:

Dat kan maar je moet dan wel een enorme upload bandbreedte hebben!

Met een huis-tuin-en-keuken ADSL aansluiting kom je daar nooit aan, de upload is dan afh. van je abonnement max. 1 Mbit, terwijl de bitrate van de meeste uitzendingen al gauw tegen de 4 Mbit aanzit.
Geplaatst:

Je kan de Dbox via internet benaderen, forward poort 80 op je router naar je interne ip van je Dbox en je bent er..

Het probleem is alleen dat iedereen dan bij je Dbox kan komen omdat standaart de wachtwoorden van de Dbox bij iedereen zo'n beetje bekend zijn.

In sommige images kan je het ww van je Dbox aanpassen, en ik adviseer je om dat in dit geval dan ook te doen.

Geplaatst:
Citaat:

Hier staat beschreven hoe dit voor elkaar te krijgen is (niet zelf getest).

Groet!
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Geplaatst:

Als je ook nog een PC thuis hebt, zou je daarop een transcoder kunnen draaien om de bandbreedte te beperken (van 4Mbps naar 800kbps ofzo). Volgens mij kan VLC dat (VideoLAN Client). Dikke CPU (>1GHz) heb je dan wel nodig.

In plaats van de populaire poort 80 kun je ook een willekeurige poort nemen, bijvoorbeeld 31541. Die "vinden" ze niet zo gauw. Je kunt dit meestal in de router/modem regelen (port forward van extern 31541 naar 192.168.0.100:80 of zo), maar je kunt de DB vast ook wel overtuigen om op een extra poort te luisteren met een config filetje.

Geplaatst:
Citaat:
Je kan de Dbox via internet benaderen, forward poort 80 op je router naar je interne ip van je Dbox en je bent er..

Het probleem is alleen dat iedereen dan bij je Dbox kan komen omdat standaart de wachtwoorden van de Dbox bij iedereen zo'n beetje bekend zijn.

In sommige images kan je het ww van je Dbox aanpassen, en ik adviseer je om dat in dit geval dan ook te doen.

poort kun je in je instellingen ook veranderen en dan die forwarden, weer een beetje veiliger.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen