kritjuu Geplaatst: 9 februari 2006 Geplaatst: 9 februari 2006 Ik wilde vragen of het mogelijk is om de dreambox te gebruiken als Client voor de mediaserver van Twonkyvision.Op mijn Maxtor NAS drive draait een Twonkymediaserver. Op de drive staan films en MP3. Voorheen had ik als client een Philips Streamium SLA5500. Kan ik de dreambox ook als client gebruiken om dan MP3 of movies af te spelen? En kan het schermpje dan gebruikt worden zoals bij de Philips of Noxon?
Gast Geplaatst: 9 februari 2006 Geplaatst: 9 februari 2006 via google kom je o.a. op http://www.twonkyvision.de/forum/ waar een aantal players staan beschreven. Ik neem aan dat je rechtstreeks kan connecteren naar een adres van je NAS? b.v. http://192.168.1.10:8081 oid om een stream van je twonky af te spelen? Indien ja, dan kun je een bestand op je dreambox aanmaken die hierna refereerd, net zoals je "internet-radio" bestanden, dezelfde indeling. Je zou eventueel misschien via een menu commando's kunnen sturen naar je server, zodat je nummers kunt skippen etc. Het display van je dreambox is een heel ander verhaal. suc6
danny73 Geplaatst: 9 februari 2006 Geplaatst: 9 februari 2006 Ik heb de twonky hier nu useless staan. Je kunt de NAS schijf gewoon mounten op de dreambox. Nog makkelijker is om de content te streamen met www.streamsicle.com ,freeware (intern gewoon de naam van het netwerkapparaat geven) extern je ip adres. Alles wel Natten in je router. Als je intern en extern wilt sreamen moet je winamp gaan gebruiken icm shoutcast server bovenop de streamsicle interface. Dat werk super. Mijn netgear device was overigens een MP101, wie nog zo'm apparaat zoek mag gelijk ff een bod PM'en. DM800Gigablue Quad+Wave T90 / 9 lnb's 2x diseqc 10/1 Rotor schotel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen