Gast Geplaatst: 15 februari 2006 Geplaatst: 15 februari 2006 Nu weet ik het niet meer hoor, ik wou een dreambox aanschaffen, bel ik naar een satelietshop, zegt die man, waarom geen relook, die is goedkoper en kan nog meer. Ik wil een dreambox o.i.d. aanschaffen om CS te doen, maar de man waar ik dat van ga doen zegt dat hij geen ervaring heeft met relook en dat er minder software voor is. Nu is mij nog steeds niet duidelijk waarom er steeds een software update nodig is, zou iemand mij dit allemaal eens uit willen leggen? bij voorbaat dank!!
Gast Geplaatst: 15 februari 2006 Geplaatst: 15 februari 2006 Alhoewel je vraag volgens mij niet beantwoord aan de regels van dit bord zal ik je dit toch zeggen. het gaat met de relook ook.
Dutchsat Geplaatst: 15 februari 2006 Geplaatst: 15 februari 2006 Ik heb sinds 2 dagen een Relook 400s. Zelf heb ik ook een dreambox 7000 met de laatste PLI software (enigma image) en veel ervaring met installaties van de DB. Eerste indruk: Image van DB ziet flitsender en professioneler uit, zap snelheid is iets beter, de Humax interface van de zenderlijst beviel mij beter, maar is smaak. De CS functie werkt, intern heb ik dit kunnen testen. Voordelen van de Relook tot nu toe: Belangrijkste pluspunt dat ik geen enkele vastloper met de Relook tot nu toe heb gehad, ondanks intensief "educatief" gebruik. Dit itt tot mijn ervaringen met de DB 7000, met name wisselen van diverse cardservers, softcams leidt vaker tot vastlopers. Echter dit is nodig omdat ik 4 originele pasjes heb en ik nog geen universele softcam was tegengekomen voor al mijn pasjes (2 firecrypt en X-crypt, tja die kreeg ik gratis van mijn dealer in maastricht (goede klant blijkbaar)) De relook ondersteunt deze cams zonder emulatie. Beter leesbaar display en mooier RVS look kast (is smaak)tov plastic bak van de DB; Video Functie stukken volwassener (dit was voor mij de belangrijkste reden om de relook te pakken): Video functie en opnames werkt zonder vastlopers, echter af en toe wel nog synchronisatieproblemen, maar heeft de dreambox ook. Wat bij Db verder ontbreekt: Slow-motion functie, playback herhaalfunctie, EPG opnames selecteren werkt uitstekend tov dreambox, reclameoverslaan functie (DB heeft dit niet). Het allerbelangrijkste is ook de toegang tot video opnames beveiligen met pincodes, zo kan ik perfect de parantal controle inschakelen, sowieso vind ik dat de toegang tot X films geblokeerd moet worden. Veel betere ondertiteling die nu wel eens werkt. Bij DB kreeg ik bijvoorbeeld bij oa. the travel channel grote onzin en liep de ondertiteling van meerdere talen door elkaar. Bij de Relook werkte dit zonder plug-in meteen zoals het hoort. - Blokkeren toegang van kanalen uit zenderlijst werkt in DB niet, of heb ik nooit aan het werken gekregen. Ook dit ivm met X kanalen Daarnaast heeft de Relook betere koeling en voeding tov DB 7000 , harddisk maakt geen geluid in standby modus. Ik stuur je in de bijage een testrapport. Natuurlijk heeft de Dream meer plug-ins die niets met tv kijken te maken hebben. Weerrapporten, Samba servers etc. Wil je gewoon TV kijken zonder teveel ergernissen, dan lijkt mij op dit moment de Relook beter te zijn. Zeker als je officiële pasjes/abos hebt en je wilt niet steeds educatief de laatste softcams hebben dan is dit ook geen probleem. Pas op voor nieuwe images: er zijn minder beta-testers als bij DB. Omdat er weiniger software uit is wel m,inder discussie over welke image nu het beste is met verwarring heen en weer. Daarnaast worden volgens mij alleen de beste softcams geporteerd naar de Relook. Dus in het kort: Als je geen freak bent maar alleen een HD twin tuner ontvanger wilt hebben die doet wat die moet doen en ook nog razend stabiel is neem de Relook 400, de Linux software garandeerd je daarnaast dat je toch meegaat met nieuwe ontwikkelingen. Heb je het gevoel dat je steeds de laatste software en de meest idiote plug-ins wilt hebben, en je hebt ook nog een dubbele beursbuidel, ga naar de DB. Wil je Wifi ondersteuning hebben dan is volgens mij alleen de DB een optie. Ik blijf mij wel afvragen waarom de Relook zonder problemen leverbaar is, terwijl sommige DB met dezelfde Powerpc processoren niet leverbaar zijn omdat zij niet aan die processoren kunnen komen. Dit was ook de reden dat ik overgestapt ben, ik installeer regelmatig DB bij kenissen, de prijzen van de DB werden echter te gortig en de DB500s die ik regelmatig installeerde zijn op dit moment gewoon niet leverbaar bij mijn dealers en de importeur verklaarde dat dit nog enige tijd kon duren. Nu heb ik voor minder geld een betere oplossing (wel de video link boven gebruken). De 400s wordt al voor flink minder dan E400,00 aangeboden bij diverse handelaren, dus ik ga deze box vanaf heden installeren ipv de DB500s, wat dus eigenlijk een klasse beter is. Echter ik vind de meerprijs wel waard, want eens komt toch toch de vraag om een video funktie te krijgen of twin tuner functies. Ik ben in ieder geval positief verrast over de Relook 400s en wacht met spanning de nieuwe Image af. Als het lukt om enigma om te porteren met behoud van de geweldige Video functionaliteit met twin tuner ondersteuning en een goede PIP functie, dan gaat de dag erna mijn DB 7000 de deur uit en houd ik nog geld over. 1089295-dgstation_eng.pdf VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
SatWijchen Geplaatst: 15 februari 2006 Geplaatst: 15 februari 2006 Ik ben ook de gelukkige eigenaar van zowel de dreambox 7000 als de relook 400. De relook begint mij steeds beter te bevallen ,inderdaad de software is nog lang niet zo uitgebreid als van de dreambox. Maar ik vind de box heel erg stabiel hoef hem zelde te resetten. Ook de doorlus werkt goed met de opname`s. Menu`s vind ik zelf ook wel gebruiks vriendelijk. Kortom de dreambox is completer meer mogelijkheden maar ook duurder,de relook is een goede stabiele ontvanger die ongetwijfeld ook steeds meer plugins en dergelijke zal krijgen. Sucses met je keuze het is kiezen tussen twee goede ontvangers. VU+DUO Dreambox 7000 Dreambox 500 Dreambox 600 PVR Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen