Gast Geplaatst: 17 februari 2006 Geplaatst: 17 februari 2006 Hallo Ik heb sinds kort naast mijn dreambox 500 ook een 5600_S. Wie O Wie kan mij helpen aan een image waarin al een kanalen lijst zit (astra-hotb. bv) en de software om de cardreader aan de praat te krijgen voor mijn cd kaart. Of een methode om zelf zo'n image te bakken. Zoals jullie wel weten heeft de 5600_s geen netwerk aansluiting en zal alles in een keer via de com poort geflashed moeten worden Alvast bedankt Rian
Reiderlander Geplaatst: 17 februari 2006 Geplaatst: 17 februari 2006 Ik heb ergens een keer een tool gezien waarmee je de dm5600 met een nulmodem kabel via een pc een internet verbinding kon laten maken. Ben al aan het zoeken geweest, maar kon niets terugvinden. Mischien dat iemand anders zich het nog kan herinneren. Internet toegang via een nulmodem kabel is natuurlijk langzaam, maar wel een uitkomst voor jou. Johan
Gast Geplaatst: 17 februari 2006 Geplaatst: 17 februari 2006 Of vragen of iemand een BackUp van zijn Image voor je maakt. Moet wel met DreamUp gedaan worden , omdat je een .img bestand nodig heb
Gast Geplaatst: 17 februari 2006 Geplaatst: 17 februari 2006 Dat klopt dat had ik ook al gevonden maar alle links naar dat image met nulmodem lopen dood. Is het niet mogelijk de image van mijn 500 te backuppen en deze dan te laden???
Gast Geplaatst: 17 februari 2006 Geplaatst: 17 februari 2006 scheelt maar 5100??? want denk jezelf? images voor de 5600 meer dan zat op dreamboxworld
Reiderlander Geplaatst: 17 februari 2006 Geplaatst: 17 februari 2006 Ja, hij kan images zat laden, dat is z;n probleem ook niet. De softcams downloaden via panels, daar gaat het mis. Een backup image van een 5620 zal wellicht soelaas bieden, echter die kan ik je niet geven. Ik zal ook nog even googlen voor de nulmodem oplossing. Johan
Reiderlander Geplaatst: 17 februari 2006 Geplaatst: 17 februari 2006 Ik heb hier een link voor je: http://www.zeta.org.au/~jon/dreambox/ppp.html Om een bestaande image geschikt te maken voor nulmodem internet moet je de tarball downloaden die wordt gegeven in het document. Nog wat extra uitleg. Modify %SystemRoot%\inf\mdmhayes.inf These steps adds a line to a modem configuration file so that Windows can recognize an incoming PPP connection. Edit %SystemRoot%\inf\mdmhayes.inf - %SystemRoot% is usually c:\windows or c:\winnt Find the section [M2700Reg] Add the following line to the bottom of that section: HKR, Responses, "~", 1, 08, 00, 00, 00, 00, 00, 00,00,00,00 ; Server side - the client is requesting a connection Save the file Reboot windows. Note: I am almost certainly sure this reboot is mandatory. :mrgreen: Hi Putte65, I have done that. It is the following steps that Windows 98 does not do - file-New Connection -next-accept incoming connections :- "Create The PPP Link · open Start | Settings | Control Panel | Network And Dialup Connections · select File | New Connection... from the Control Panel's menu bar · select Next · select Accept incoming connections · check Communications cable between two computers · select Next · check Do not allow virtual private connections · select Next · do not check any users · select Next · select Internet Protocol (TCP/IP) · select Properties · check Allow callers to access my local network · check Specify TCP/IP addresses · enter a range of IP addresses that comply with the guidelines specified in the Linux configuration instructions above It is probably best if you choose a range that is 2 addresses wide, so that the end address is always allocated to the dreambox. · select Next · select Finish " Hiermee zou het moeten lukken. Johan
Gast Geplaatst: 17 februari 2006 Geplaatst: 17 februari 2006 A!!! Topper Ik ga van het weekeind kijken of ik hiermee verder kom. Laat het wel ff weten. Zo zie je maar er zijn altijd mensen die beter kunnen Googelen!! TXH Johan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen