mlsn Geplaatst: 18 februari 2006 Geplaatst: 18 februari 2006 Is het mogelijk om de standaard ftp-server in te richten, door users en rechten toe te kennen. Ik heb nu nog de standaard image erop staan. door een beetje te klooien met de adslmodem instellingen is het me eindelijk gelukt om de webinterface van buitenaf te benaderen. nu zie ik dat er veel meer mogelijkheden zijn, zoals het uploaden en downloaden van data. nu wil een aantal mensen rechten geven om deze data te benaderen. of de webinterface toeganglijk te maken. kan ik verschillende users doormiddel van telnet aanmaken en deze rechten geven. is het mogelijk om bepaalde mappen op de dreambox te beschermen door de attributen van files en mappen te wijzigen. een standaard map te laten openen bij het openen van de ftp-server. alles lijkt me wel mogelijk maar heeft weinig zin als er maar een gebruiker root met alle rechten aanwezig is. ik heb nog geen andere images geprobeerd, wil me daar de komende weken in verdiepen, ben bang dat ik alle posities van de schotel weer opnieuw moet instellen. maar zijn er images met een oplossing/alternatief voor het beschreven probleem. DreamBox 7020, - Triax 78cm Invacom single, geotrack HH100.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen