freak Geplaatst: 18 februari 2006 Geplaatst: 18 februari 2006 weet iemand dit mischien een ontvanger opereert op welk frequentie bereik in ghz? het gaat hier om een illusion m3, maar dat is denk ik hetzelfde als andere digitale ontvangers?
clemens2 Geplaatst: 18 februari 2006 Geplaatst: 18 februari 2006 normaal een ontvanger van 0,95 GHZ tot 2,1Ghz (uit mijn hoofd) maar vergeet niet dat een lnb de frequentie al heeft verlaagd sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
freak Geplaatst: 18 februari 2006 Auteur Geplaatst: 18 februari 2006 het zit zo ze zenden hier uit met met een zogenaamd mesh systeem nou komt er dus geen lnb meer aan te pas het komt binnen via een kleine antenne gaat naar een omvormer en dan naar de ontvanger ze zenden uit op 2.4 ghz nou is mijn vraag waar dit naartoe omgevormd zou moeten worden?
Gast Geplaatst: 18 februari 2006 Geplaatst: 18 februari 2006 2.4 GHz is vast geen DVB-signaal, maar het zal wel wireless LAN of analoog video zijn. Wat vooor aansluiting zit er op de apparatuur die voor 2.4 GHz wordt gebruikt?
freak Geplaatst: 18 februari 2006 Auteur Geplaatst: 18 februari 2006 hier een foto hoop dat dit helpt pic
Gast Geplaatst: 18 februari 2006 Geplaatst: 18 februari 2006 Helpt niet echt - wat wil je doen? Hebben de buren dit en wil je proberen het ook zelf te ontvangen? Of heb je het zelf en wil je er wat anders mee doen?
freak Geplaatst: 18 februari 2006 Auteur Geplaatst: 18 februari 2006 de buren hebben dit staan nou wil ik er dus een bouwen maar moet ik de frequentie weten waarnaar ik het moet omvormen van 2.4 ghz bedankt
Gast Geplaatst: 18 februari 2006 Geplaatst: 18 februari 2006 De frequentie van een DVB-S ontvanger is dus 950 tot 2150 MHz. Als je zo'n 1000 MHz erafhaalt ben je er wel. Je moet je ontvanger dan wel even instellen, maar dat is niet lastig uit te rekenen: de middenfrequentie van de normale LNB staat op de LNB of in de ontvanger zelfs. Maar ik betwijfel of het signaal wel hetzelfde is als wat de satellietontvanger begrijpt. DVB-S uitzendapparatuur ligt niet voor het oprapen uiteindelijk. Maar als de buren kijken via een satellietdoos zal jou dat ook wel lukken. DVB-S is alleen fasegemoduleerd, dus dat scheelt misschien in de verwerking.
freak Geplaatst: 18 februari 2006 Auteur Geplaatst: 18 februari 2006 Citaat: Maar ik betwijfel of het signaal wel hetzelfde is als wat de satellietontvanger begrijpt. DVB-S uitzendapparatuur ligt niet voor het oprapen uiteindelijk. Maar als de buren kijken via een satellietdoos zal jou dat ook wel lukken. DVB-S is alleen fasegemoduleerd, dus dat scheelt misschien in de verwerking. juist er word een gewone illusion m3 voor gebruikt ik heb er zelf ook een, ik heb de kanalenlijst van de buren eringezet en werkt perfect
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen