Beobuddy Geplaatst: 20 februari 2006 Geplaatst: 20 februari 2006 Na inmiddels wat opnames over te hebben gezet op de HD van een pc en deze met behulp van een commercieel (vaak genoemd) programma te hebben gebrand op DVD, heb ik toch een vraag. Hoe krijg je de ondertiteling, die bijvoorbeeld bij de BBC wordt meegezonden en weergegeven bij afspelen, op een DVD? Na laatst een aflevering van Top Gear met de winterolympics te hebben overgezet op DVD, mis ik de ondertiteling die door de topfield zo mooi wordt weergegeven. Heeft iemand een idee? Het zit verwerkt in de opname, maar hoe krijg ik dat eruit of meegebrandt op DVD? Beobuddy DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Jorgen Geplaatst: 20 februari 2006 Geplaatst: 20 februari 2006 Bij gebruik van zowel "Topfield 2 DVD" en "DVR Studio (Pro)", gaat dat bij mij probleemloos en volgens mij ook automatisch. Welk programma gebruik je? Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Gast Geplaatst: 21 februari 2006 Geplaatst: 21 februari 2006 Volgens mij kan je in DVR-Studio Pro "onzichtbare" (oproepbare) ondertitels niet meebranden op de DVD. Hieronder een citaat van de maker van dit programma: .................................................................... die Untertitel sind in den Videodaten leider nicht enthalten und sind in einem gesonderten Bereich des TS-Streams gespeicher, der bisher nicht von uns ausgewertet wird. Problem ist, diese Daten kann man icht so einfach in das Bild mischen, da dieses nur in digitaler Form vorhanden ist. Um einen Untertitel direkt einzumischen, müssten wir das Bild erzeugen, die Daten einbringen und neu digitalisieren. Diese Bearbeitung ist extrem aufwendig und bringt große Verluste. Wir müssten höchstens versuchen die Untertitel wie bei einer Kauf-DVD in gesonderten Dateien abzulegen, aber damit haben wir uns bisher noch nicht beschäftigt, da hier kaum Nachfrage bestand. Du siehst, das Thema ist nicht so einfach zu realisieren und wir haben Arbeit ohne Ende. Kann sein, daß wir dieses Thema mal angehen, wenn wir die Dinge erledigt haben, auf die alle im Moment warten. Wann das mal sein wird, kann ich nicht sagen, denn die Wunschliste ist bereits riesig. Sorry, wenn wir da auf die Schnelle nicht helfen können. _________________ Mit freundlichen Grüßen Ralf ..................................................................... Einde citaat, Roeland
Beobuddy Geplaatst: 21 februari 2006 Auteur Geplaatst: 21 februari 2006 Ik gebruik op dit moment DVD Studio Pro, de 30 dagen-versie. Het programma bevalt me op zich prima. Op dit moment hangt de 300 GB Maxtor schijf in de pc en gebruik ik TFTool om de opnames over te zetten naar een partitie op de pc en vervolgens gebruik ik DVD Studio Pro om de boel in te korten en te branden op DVD. Voor de bijzondere opnames van de BBC (topgear) gebruik ik een DVD recorder van Philips DRDRW 880 die via scart opneemt. Het werkt goed, maar de gedachte dat je van digitaal naar analoog en weer terug gaat naar digitaal is een volgens mij een conversie teveel en onnodig. Ook de beeld kwaliteit is er niet bij gebaat, al zie ik de verschillen niet direct terug. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen