fuseboxes Geplaatst: 24 februari 2006 Geplaatst: 24 februari 2006 Op de dm500 staat pli citrine op de dm7000 staat pli diamond, ik wil graag de harddisk van de dm7000 gemount hebben op de dm500. Als ik het volgende commando > mount -t cifs -o username=albert,password=xxxx //linuxpc/albert /hdd uitvoer op de 500, wordt de share op de 500 netjes gemount onder /hdd. Voer ik op de 500 > mount -t cifs -o username=guest,password=guest //dm7000/Harddisk /hdd uit dan krijg ik de melding --mount: Mounting //dm7000/Harddisk on /hdd failed: Input/output error Vanaf win-xp kan ik een mapping maken naar de shares van linuxpc en 7000. Er zit geen firewall oid tussen een van de machines. Vanaf de linuxpc (kernel ondersteund geen cifs zegt ie) kan ik met commando > mount -t smbfs -o username=guest,password=guest //dm7000/Harddisk ./ttt mounten maar als ik op 500 > mount -t smbfs -o username=guest,password=guest //dm7000/Harddisk /hdd probeer krijg ik error --mount: Mounting //dm7000/Harddisk on /hdd failed: Invalid argument ik heb me al helemaal suf gezocht, wat doe ik nu fout ? Wavefrontier T90, dm7000s 300GB, dm600pvr 320GB
fuseboxes Geplaatst: 24 februari 2006 Auteur Geplaatst: 24 februari 2006 Na de progjes smbmnt en smbmount uit /bin geprobeert te hebben is het toch gelukt door een file ttt aan te maken die de tekst "mount /hdd" bevat en het commando > smbmount //dm7000/Harddisk /hdd < /var/bin/ttt uit te voeren. Het moet toch ook simpeler kunnen ? Wavefrontier T90, dm7000s 300GB, dm600pvr 320GB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen