cobes Geplaatst: 1 maart 2006 Geplaatst: 1 maart 2006 mijn begon te roken dus de stekker eruit en naar de reperateur dat ding, gelijk het RGB probleem maar aan laten pakken. volgens de reperateur kon de dreambox wel pieken van 16 volt hebben, daar was hij voor beschermt zodat ik geen extra bescherming hoefde in te bouwen in de camper. wie weet of dit klopt?? groet cobes if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom. . Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road
Gast Geplaatst: 1 maart 2006 Geplaatst: 1 maart 2006 Citaat: volgens de reperateur kon de dreambox wel pieken van 16 volt hebben Volgens mij wordt bij auto-elektronica over het algemeen een piekspanning-vastheid van 50V aangehouden. Dit ivm 'load-dump' van inductieve belastingen zoals de startmotor. Die trekt iets van 100 Ampere, en als die wordt uitgeschakeld leidt dat tot een lekkere piekspanning. Zolang de Dreambox is losgekoppeld als de motor start/loopt, moet het waarschijnlijk geen probleem zijn als-ie inderdaad tot 16V beveiligd is, maar tijdens starten/ruitenwissers aan/uit etc. zou ik voorzichtig zijn en de stekker er uit trekken. Greetz, Lion.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen