Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik wil mijn dreambox draadloos koppelen aan mijn netwerk. Ja ja ik weet het!, dit kan ook met een normale ethernetkabel maar het vrouwtje wil geen kabels door het huis zien lopen, ik moet namelijk helemaal naar zolder!

Mijn vragen zijn nu:

- ondersteund Pli Citrine Wifi? Ik zie wel een plugin staan, maar lees allerlei verhalen dat het toch niet zou werken.

- Als het al werkt met welke USB Wifi sticks werkt het dan?

- Kan ik gebruik maken van een USB hub om zowel mijn huidige USB stick met var en de eventuele USB Wifi stick te laten werken?

- En ondersteunt de plugin WPA? Als ik in de scripts kijk wordt gebruik gemaakt van WEP, terwijl hier alles via WPA loopt wat toch net een stukje veiliger is.

Een eventuele andere optie is een Devolo Dlan oplossing (Ethernet via de stroomleiding in huis), maar ik heb twee fase's in huis waardoor dit niet zou werken, tenminste volgens de verkoper! Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Geplaatst:

De beste oplossing die ook WPA voorziet en zonder enig probleem werkt is the WGA54G van Linksys. Deze oplossing heeft als voordeel dat je geen enkele driver of je dreambox moet zetten aangezien je de gewone ethernet poort van de DB gebruikt. Ik gebruik zelf deze oplossing.

http://www.linksys.com/servlet/Satellite...FVisitorWrapper

Groeten,

Jo.

Geplaatst:

Ik ben net even naar de link gegaan en heb de documentatie bekeken, ook dit apparaat ondersteund alleen WEP, zie hieronder.

Appendix C: Specifications

Standards IEEE 802.11b, draft 802.11g

Ports Power, Ethernet

Buttons Reset

Cabling Category 5

LEDs Power, Ethernet, Wireless-G

Transmit Power 14dBm +/- 1dBm

Security Features WEP

WEP key bits 64, 128

Warranty 3 Years

Dus ook niet echt een optie.

Geplaatst:

Een USB wifi-stick werkt helaas niet. 't Werkte voor 't laatst in PLi Beryl Pino.

PLi Citrine is trouwens al een oude image, je kunt ook PLi Diamond pakken (maar dat verandert niks aan de wifi...)

Geplaatst:

Ik weet dat ik met Citrine 1 versie achterloop maar ik zie geen reden om over te stappen zolang alles goed functioneerd. Wifi doet het dus in Diamond ook niet weer een reden om voorlopig niet over te stappen.

Geplaatst:

de asus 330 doet het voor de helft van de prijs van een WGA54G heel prima in een dreambox 7000

Ben al even in de materie gedoken omdat ik dacht wel even twee wifi routers met elkaar te laten praten.... niet dus

Aan alle kanten werd mij de bovenstaande asus als goed functionerende wifi optie gemeld. Heb nog niet in de praktijk kunnen toetsen

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:

"the WGA54G doesn't currently support Wi-Fi's newer WPA security. It does include 128-bit WEP which, in conjunction with MAC address filtering, will give you highly effective home security."

ik las ergens anders dat er wel nieuwe firmware met WPA aan gaat komen.

And now for something completely similar

Geplaatst:
Citaat:
de asus 330 doet het voor de helft van de prijs van een WGA54G heel prima in een dreambox 7000

Dat lijkt me inderdaad wel een veelzijdig toestel. Na wat onderzoek op internet heb ik gevonden dat de WAP-0006 ook kan gebruikt worden. Het is mogelijk dat ik me die vandaag nog aanschaf. Ik laat dan wel het resultaat weten.

54Mbps Access Point
WAP-0006

Key features:
Data rates up to 54Mbps for 11g; 11Mbps for 11b
Auto rate fallback in case of interferences
Supports AP/AP Client/Repeater/Bridge operation modes
Supports WEP 64/128-bit encryption, WPA-PSK
Provides MAC address filtering
Provides DHCP Server
Supports Web-based management interface
Firmware upgrade via web

Groeten,
Jo
Geplaatst:

Spookie,

Ik ben zeer benieuwd naar jouw bevindingen. Wat voor draadloos netwerk gebruik jij? Ik heb linksys apparatuur en ben eigenlijk wel benieuwd naar de samenwerking tussen linksys en asus apparatuur. Mijn ervaring leert dat ondanks dat alle apparatuur van dezelfe standaard gebruik zegt te maken, apparaten van verschillende fabrikanten toch niet altijd met elkaar willen communiceren.

Geplaatst:

Ik gebruik een USR 5432 dit is een wireless bridge. Deze bridge kan WPA en WPA2 aan.

Sorry link verwijderd. zie bijlage voor specs.

Deze bridge is makelijk te installeren dit is in 2 min gedaan. Installatie via PC dan verhuis je hem naar de box.

Aansluiten via ethernet aansluiting.

1106961-USR.txt

Geplaatst:
Citaat:
Spookie,

Ik ben zeer benieuwd naar jouw bevindingen.

Ik heb sinds gisteren de WAP-0003 van LevelOne in gebruik. Dit toestel kan WEP en WPA aan en is bovendien super-G wat een transmissie snelheid van 108Mbps geeft (als je router natuurlijk ook SuperG is). Het toestel kost ongeveer 80 Euro en ik ben er zeer tevreden over. Streamen via web-x-tv gaat zonder enig probleem, zelf naar mijn laptop die ook op het draadloos netwerk zit.

PS: heb het het uitgetest met een wifi router van Linksys (54mbps) en Peabird (108 mbps). Allen zonder enig probleem. Moest wel kanaal 13 gebruiken omdat mijn DECT telefoon op het standaard kanaal storing geeft)

Groeten,
Jo.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen