voermane Geplaatst: 10 maart 2006 Geplaatst: 10 maart 2006 Hallo, Ik wil mijn dreambox draadloos koppelen aan mijn netwerk. Ja ja ik weet het!, dit kan ook met een normale ethernetkabel maar het vrouwtje wil geen kabels door het huis zien lopen, ik moet namelijk helemaal naar zolder! Mijn vragen zijn nu: - ondersteund Pli Citrine Wifi? Ik zie wel een plugin staan, maar lees allerlei verhalen dat het toch niet zou werken. - Als het al werkt met welke USB Wifi sticks werkt het dan? - Kan ik gebruik maken van een USB hub om zowel mijn huidige USB stick met var en de eventuele USB Wifi stick te laten werken? - En ondersteunt de plugin WPA? Als ik in de scripts kijk wordt gebruik gemaakt van WEP, terwijl hier alles via WPA loopt wat toch net een stukje veiliger is. Een eventuele andere optie is een Devolo Dlan oplossing (Ethernet via de stroomleiding in huis), maar ik heb twee fase's in huis waardoor dit niet zou werken, tenminste volgens de verkoper! Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.
Gast Geplaatst: 10 maart 2006 Geplaatst: 10 maart 2006 De beste oplossing die ook WPA voorziet en zonder enig probleem werkt is the WGA54G van Linksys. Deze oplossing heeft als voordeel dat je geen enkele driver of je dreambox moet zetten aangezien je de gewone ethernet poort van de DB gebruikt. Ik gebruik zelf deze oplossing. http://www.linksys.com/servlet/Satellite...FVisitorWrapper Groeten, Jo.
voermane Geplaatst: 10 maart 2006 Auteur Geplaatst: 10 maart 2006 Ik ben net even naar de link gegaan en heb de documentatie bekeken, ook dit apparaat ondersteund alleen WEP, zie hieronder. Appendix C: Specifications Standards IEEE 802.11b, draft 802.11g Ports Power, Ethernet Buttons Reset Cabling Category 5 LEDs Power, Ethernet, Wireless-G Transmit Power 14dBm +/- 1dBm Security Features WEP WEP key bits 64, 128 Warranty 3 Years Dus ook niet echt een optie.
dAF2000 Geplaatst: 10 maart 2006 Geplaatst: 10 maart 2006 Een USB wifi-stick werkt helaas niet. 't Werkte voor 't laatst in PLi Beryl Pino. PLi Citrine is trouwens al een oude image, je kunt ook PLi Diamond pakken (maar dat verandert niks aan de wifi...)
voermane Geplaatst: 10 maart 2006 Auteur Geplaatst: 10 maart 2006 Ik weet dat ik met Citrine 1 versie achterloop maar ik zie geen reden om over te stappen zolang alles goed functioneerd. Wifi doet het dus in Diamond ook niet weer een reden om voorlopig niet over te stappen.
JohnO Geplaatst: 10 maart 2006 Geplaatst: 10 maart 2006 de asus 330 doet het voor de helft van de prijs van een WGA54G heel prima in een dreambox 7000 Ben al even in de materie gedoken omdat ik dacht wel even twee wifi routers met elkaar te laten praten.... niet dus Aan alle kanten werd mij de bovenstaande asus als goed functionerende wifi optie gemeld. Heb nog niet in de praktijk kunnen toetsen Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
lite Geplaatst: 10 maart 2006 Geplaatst: 10 maart 2006 "the WGA54G doesn't currently support Wi-Fi's newer WPA security. It does include 128-bit WEP which, in conjunction with MAC address filtering, will give you highly effective home security." ik las ergens anders dat er wel nieuwe firmware met WPA aan gaat komen. And now for something completely similar
Gast Geplaatst: 10 maart 2006 Geplaatst: 10 maart 2006 Citaat: de asus 330 doet het voor de helft van de prijs van een WGA54G heel prima in een dreambox 7000 Dat lijkt me inderdaad wel een veelzijdig toestel. Na wat onderzoek op internet heb ik gevonden dat de WAP-0006 ook kan gebruikt worden. Het is mogelijk dat ik me die vandaag nog aanschaf. Ik laat dan wel het resultaat weten. 54Mbps Access Point WAP-0006 Key features: Data rates up to 54Mbps for 11g; 11Mbps for 11b Auto rate fallback in case of interferences Supports AP/AP Client/Repeater/Bridge operation modes Supports WEP 64/128-bit encryption, WPA-PSK Provides MAC address filtering Provides DHCP Server Supports Web-based management interface Firmware upgrade via web Groeten, Jo
voermane Geplaatst: 11 maart 2006 Auteur Geplaatst: 11 maart 2006 Spookie, Ik ben zeer benieuwd naar jouw bevindingen. Wat voor draadloos netwerk gebruik jij? Ik heb linksys apparatuur en ben eigenlijk wel benieuwd naar de samenwerking tussen linksys en asus apparatuur. Mijn ervaring leert dat ondanks dat alle apparatuur van dezelfe standaard gebruik zegt te maken, apparaten van verschillende fabrikanten toch niet altijd met elkaar willen communiceren.
Gast Geplaatst: 11 maart 2006 Geplaatst: 11 maart 2006 Ik gebruik een USR 5432 dit is een wireless bridge. Deze bridge kan WPA en WPA2 aan. Sorry link verwijderd. zie bijlage voor specs. Deze bridge is makelijk te installeren dit is in 2 min gedaan. Installatie via PC dan verhuis je hem naar de box. Aansluiten via ethernet aansluiting. 1106961-USR.txt
Gast Geplaatst: 12 maart 2006 Geplaatst: 12 maart 2006 Citaat: Spookie, Ik ben zeer benieuwd naar jouw bevindingen. Ik heb sinds gisteren de WAP-0003 van LevelOne in gebruik. Dit toestel kan WEP en WPA aan en is bovendien super-G wat een transmissie snelheid van 108Mbps geeft (als je router natuurlijk ook SuperG is). Het toestel kost ongeveer 80 Euro en ik ben er zeer tevreden over. Streamen via web-x-tv gaat zonder enig probleem, zelf naar mijn laptop die ook op het draadloos netwerk zit. PS: heb het het uitgetest met een wifi router van Linksys (54mbps) en Peabird (108 mbps). Allen zonder enig probleem. Moest wel kanaal 13 gebruiken omdat mijn DECT telefoon op het standaard kanaal storing geeft) Groeten, Jo.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen