fredzetee Geplaatst: 11 maart 2006 Geplaatst: 11 maart 2006 Ja ik weet het, je kunt vobs wel kunt afspelen maar dan heb geen ondertitels en alleen digitaal geluid. Weet iemand of er ergens een softwarematige dvd speler in de maak is ( of in de planning is) zodat je de normale dvd structuur kunt afspelen van de harddisk met de bijbehorende menukeuzes (taal, subtitles) Tot nu toe lees ik daar niets over. Is dit dan veel moeilijker dan al die andere plugins? of is dit op 1 of andere manier hardware technisch niet mogelijk? (processor te langzaam)? Komt het nog goed met de dvd's op dreambox? Zie ook : http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...;page=0#1106870
Gast Geplaatst: 11 maart 2006 Geplaatst: 11 maart 2006 Heb deze vraag ook al meerdere keren gesteld op andere boards maar nooit een antwoord gekregen. Zit dus niets anders op dan de langdurige omzetting naar mpeg
milili Geplaatst: 11 maart 2006 Geplaatst: 11 maart 2006 voor de subtitels kun je misschien ook wel drtic gebruiken, ik gebruik die ookals ik een film heb opgenomen, dus daar hoef je het niet voor te doen denk ik. dus de sub van je dvd halen ? kweet niet of dat kan anders die effe downloaden en drtic geeft de oplossing. menu lukt dan niet en extra features zal ook wel geen ondertitels voor zijn denk ik. succes Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
SeedS Geplaatst: 11 maart 2006 Geplaatst: 11 maart 2006 Heb ooit dezelfde vraag gesteld aan hi jack (bekende op internet) en kreeg een antwoord in de trant van; Een dvd lokaal met juiste hard en software wordt geparsed, hetgeen kennelijk anders is dan streamen (afspelen via netwerk). Met een beetje php achtergrond kan ik me er wel iets bij voorstellen, maar dan houdt het bij mij op. DVD is vrij complexe stroom van verschillende streams die dus niet allemaal getoond/gehoord kunnen worden. De grap is overigens wel dat je met de dreambox audiostreams kan kiezen (audio button). Handig bij animaties bv. Helaas, wachten op de juiste software/codecs ed. Ik heb wel eens het idee dat niemand eraan durft wegens rechten kwesties ofzo. DB7000/DM800, Triax80cm, Triax multiblock, NFS/Windows Home Server, open-PLI, MSI Media Center/Windows Media Centre met heel veel patches Always curious ...............
fredzetee Geplaatst: 11 maart 2006 Auteur Geplaatst: 11 maart 2006 Rechten, zou kunnen maar toch niet alle dvd's zijn gecodeerd, als we een dvd speler zouden hebben voor "uncoded dvd's" los ik de rest zelf wel op. Kan me dus niet voorstellen dat het rechten zijn. Maar wat wel dan? Is het inderdaad de complexe stroom info? maar als je de vobs al kunt afspelen lijkt het me dat je het grootste stuk al gehad hebt, tenslotte is er ook al digitaal geluid. Kan dat niet omgezet worden? dus: Is er wel een plugin die dat digitale geluid van een VOB naar de gewone geluidsuitgang brengt en waarom komt die softwarematige dvd speler er maar niet?
hullie Geplaatst: 11 maart 2006 Geplaatst: 11 maart 2006 Het zal zowiezo niet legaal zijn, omdat je css dient te omzeilen: http://web.lemuria.org/DeCSS/decss.html Of men moet het in de standaard image inbakken, alleen dan dient dream, lijkt me, licentiekosten af te gaan dragen voor iedere verkochte box.
Gast Geplaatst: 12 maart 2006 Geplaatst: 12 maart 2006 Ik ben bang dat je een officiele licentie voor css kunt vergeten. Zover ik weet krijgen alleen softwaremakers een licentie die er zorg voor dragen dat je met hun software de mpeg stream niet kunt rippen. Iedere open-source bouwer kan het dus vergeten. De 'geheimen' liggen al wel op straat, maar daar heeft het DVD consortium geen boodschap aan. Greetz, Lion.
fredzetee Geplaatst: 12 maart 2006 Auteur Geplaatst: 12 maart 2006 Nou, dan maar minder legaal, lijkt me toch een leuke plugin zo'n software matige dvd speler. Volgens mij zijn op de dreambox wel meer dingen niet geheel legaal die die wel kan. Zijn alle andere plugin en/of cams wel legaal dan? Mmh...ik kan me zomaar voorstellen dat een cam zonder keys volstrekt legaal is zit ik me nu te bedenken. Dus het niet hebben van de dvd speler is een kwestie dan van legaliteit en niet complexiteit? en er zijn dus geen softwarematige dvd spelers in open linux omgevingen? Zo'n Kiss dp 600(die kan wel dvd structuren van harddisk/netwerk lezen) is toch ook linux, kweet alleen niet of dat open is. Dus als ik via het netwerk mijn dvd's wil afspelen (in normale structuur) moet ik naar ander randapperatuur gaan zoeken naast de dreambox? Frustrerend, want voor de rest is die sterk vergelijkbaar met zo'n kiss, die op zijn beurt weer geen satontvanger is!
Gast Geplaatst: 13 maart 2006 Geplaatst: 13 maart 2006 Citaat: Mmh...ik kan me zomaar voorstellen dat een cam zonder keys volstrekt legaal is zit ik me nu te bedenken. Nee, is-ie toch niet. Een legale cam heeft een licentie van SECA/VIA/Kudelski of hoe ze ook heten nodig. En voor een softcam zullen ze die niet afgeven ivm 'illegale' opnames. Citaat: Dus het niet hebben van de dvd speler is een kwestie dan van legaliteit en niet complexiteit? Ja. Hoewel geluid/ondertitels wel een aanslag op je processorcapaciteit kunnen doen. Citaat: en er zijn dus geen softwarematige dvd spelers in open linux omgevingen? Toch wel. DVD-Jon heeft het gekraakt, met als resultaat DeCSS, maar over de legaliteit daarvan zijn de deskundigen het nog niet eens. Als je het geluid analoog uit de Dreambox wilt laten komen, zul je moeten transcoden. De meeste DVD's hebben alleen digitaal AC3 geluid, en daar kan de Dreambox niks mee. De ondertitels zou je misschien wel door de ondertitelgenerator van de Dreambox kunnen laten verzorgen. Alleen het geluid omzetten is misschien wel realtime door de Dreambox te doen, al is de processor niet erg krachtig. Greetz, Lion.
SeedS Geplaatst: 13 maart 2006 Geplaatst: 13 maart 2006 Je schrijft dat de Kiss wel dvd structuren van harddisk (kan, zie ook Izak player) / netwerk (kan niet!?) kan lezen, als je daarmee bedoelt ondertiteling en menus dan ben ik benieuwd of je dat geconstateerd hebt of aanneemt. Geen 1 standalone apparaat kan het volgens mij, alleen computers/XboX (processor?) Ga onmiddelijk eentje kopen als het wel kan ..... dus zeker weten? DB7000/DM800, Triax80cm, Triax multiblock, NFS/Windows Home Server, open-PLI, MSI Media Center/Windows Media Centre met heel veel patches Always curious ...............
MauriceW Geplaatst: 13 maart 2006 Geplaatst: 13 maart 2006 Ondertitels staat als een soort afbeeldingen in de vob's verwerkt, wat je moet doen is dus deze afbeeldingen als een video-overlay over de video heen afspelen. Dit moet mogelijk zijn met de dreambox alleen moet je er achter zien te komen hoe je de ondertitel afbeeldingen uit de VOB's kan halen. Er zijn genoeg programma's die dat kunnen maar dat zijn allemaal windows programma's en linux programma's Er zijn ook programma's zoals subrip die de ondertitel afbeeldingen kunnen herkennen en deze kunnen converteren naar een tekst bestand. Dit tekst bestand kan je dan wel naar een DrTic formaat omzetten en dan door DrTic tijdens de film laten weergeven, maar dat is een beetje omslachtig. Maar als iemand meer informatie heeft hoe de ondertitels afbeeldingen in de VOB's zijn verwerkt hoor ik dat graag. The power of dreams...
fredzetee Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Geplaatst: 13 maart 2006 Zeker weten? nee, Ik heb alleen de specs doorgelezen en mijn conclusie is dat die dat dus kan. Waarom denk jij dat het niet kan? Van : specs kiss dp 600 (mod: kweet niet of dit commercieel of technisch is?) het volgende citaat : Complete toegang Nooit meer DVD's branden. U kunt nu alle bestanden van een computer probleemloos uitwisselen met het home entertainment netwerk. KiSS PC-Link is een softwareapplicatie waarmee u de DP-600 snel en eenvoudig kunt aansluiten op een computer met Windows. Maar voordat je je te vroeg blij maakt : commentaar op de dp 600 Er is schijnbaar toch nog van alles mis mee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen