Ga naar inhoud

converteer dvd naar mpeg2 met vaste taal en vaste ondertitels

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

even vooraf: Onderstaand bericht heb ik ook in een ander subforum van sat4all geplaatst daar komen nogal weinig bezoekers en ik kan me voorstellen dat andere dreambox gebruikers een soortgelijke vraag hebben. zie :http://www.sat4all.com/forums/showflat.php?Cat=0&Number=1106870&an=0&page=0#1106870

(overigens hoe verander ik de naam van zo'n link? elders zie ik steeds van die korte verwijzingen)

Mijn probleem is het volgende :

Op mijn harddisk heb ik diverse dvd's staan. Mijn dreambox kan alleen mpeg2 files afspelen. (ook wel vobs maar dan zonder geluid)

Nu wil ik de dvd omzetten naar mpeg2, zonder menu maar wel b.v. met de nederlandse taal vast ingebakken en/of de nederlandse ondertitels vast ingebakken.

Nu begrijp ik dat daar wel progjes voor zijn (b.v. ahead video ripper) maar die begint zwaar te converteren terwijl alle info's in de vobs al in mpeg2 is (zover ik weet).

Is er nu geen programma waarmee ik dus een dvd structuur open, aangeef welke subs en welke taal deze vervolgens in een zeer hoog temp omzet naar 1 grote mpeg2 file (niet echt converteerd want is al mpeg2) en de taal en subs dus permanent maakt ?

Geplaatst:
Citaat:

(overigens hoe verander ik de naam van zo'n link? elders zie ik steeds van die korte verwijzingen)

Onder het te maken bericht zie je UBB code opties, daar staat bij URL, die klik je aan en plakt hierin de URL. Daarna moet je een naam geven aan die link en die noem je dan bijvoorbeeld KLIK

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

en voor dvd en mpeg hulp moet je eens kijken op

www.dvdrhelp.com

hier kun je alle mogelijkheden vinden van converteren en backup maken enz.

van dvd svcd enz. enz. enz.

ook het wat jij bedoelt ik heb zelf nog niet gekeken maar het zal best

kunnen gardian knot heeft veel opties

succes

en laat het effe weten als je iets gevonden hebt.

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

Geplaatst:

Probleem waar je tegen aan gaat lopen zijn de ondertitels en het geluid.

De MPEG stream bevat geen ondertitels. Die zitten er los bij.

Om ze er in te zetten zul je het beeld moeten MPEG-decoderen, ondertitel er in, beeld weer MPEG-coderen. Dat kost tijd...

Hetzelfde geldt voor het geluid: als er op de DVD alleen AC3 geluid staat, zal dat omgezet moeten worden naar MP2.

Dat duurt niet zo lang, maar het is wel een hercoderingsslag.

Greetz, Lion.

Geplaatst:

Technisch gezien kun je de ondertitels wel apart coderen in een VOB file (zo staan ze ook op een DVD). Als de dreambox DVD files kan afspelen met ondertiteling, dan werkt dit wel.

DVB ondertiteling is overigens 'tekst' (als bij teletext), DVD ondertitels zijn overlay plaatjes (GIFjes zo ongeveer) en moeten dus wel nog gefabriekt worden uit die tekst.

En nee, geen idee welk programma dit doet.

Geplaatst:

Even ter info, ik heb idd meegemaakt dat vob files soms geen geluid geven. Toch zijn er heel veel vob files die WEL geluid geven, maar dan alleen via de optische uitgang van de Dreambox, dit even ter info.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Bij mij hebben alle VOB's geluid, maar mijn geluid loopt ook altijd via een optische kabel naar mijn receiver.

Ik kan dat iedereen aanraden, het geluid wat uit een gemiddelde is om te huilen, dat wil je je oren toch nier aan doen...

The power of dreams...

Geplaatst:

en heb je ook een oplossing voor het geval wat ik heb ???

ik heb optische uit zoals elke DB en dan een home cinemaset !!

die een coaxiale Digitale input heeft oftewel zon tulpje !!!

iemand oplossing?

dan wil ik wel naar digitaal maar om er een andere geluidsset voor aan te schaffen is een beetje moeilijk !!!

ik zit niet zo goed in de slappe was!

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

Geplaatst:

Daar zijn oplossingen voor om optisch uit naar coaxiaal in te gaan, zie Hier

Voor zo`n convertor betaal je een eurootje of 25.

Member of the PLi team

Geplaatst:
Citaat:
Bij mij hebben alle VOB's geluid.

Dan ben je nog geen DVD tegengekomen die dus geen geluid geeft, zijn er ook niet veel maar ze zijn er wel.
Je vindt ze vooral onder de muziek DVD`s.

Member of the PLi team

Geplaatst:
Citaat:
Bedoel je nu dat het technisch moet kunnen zonder opnieuw te coderen?

Jep, dat bedoel ik.

Je moet de audio/video/text streams uitsplitsen, de text stream naar bitmaps renderen en deze bitmaps als ondertitelstream toevoegen aan de audio en video streams. Dan heb je een ondertiteling zoals een DVD die heeft. De video en audio streams hoef je niet opnieuw te encoderen dus. Een kwartiertje werk ofzo voor een beetje werkpaard PC.
Geplaatst:

Ok, het kan dus, nu nog hoe, of is dit juist waar je in je vorige mail van aangeeft dat je er geen programma voor weet, want zoals ik het nu begrijp zou het dan mogelijk zijn om de ondertitels op een beetje pc er in een 15 minuten in te krijgen.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.