Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Dreambox 7020 en een draaibare 90cm schotel. Ik slaag erin om zowel Hispasat als Hellas sat daarmee te ontvangen, daarnaast ook astra, hotbird ...

Hieruit besluit ik dat de schotel goed gericht is. Ik zou nu heel graag Arabsat op 26 oost ontvangen maar het wil maar niet lukken. Ik ga als volgt te werk:

Ik stem eerst af op 28.2 oost (want dat werkt al)

menu-->setup-->Service Searching

-->motor setup

-->ise gotoXX function uit

-->next page

Mode: position

Satellite: Arabsat 3A-26 east

Transponder:11938/27500 V

Vervolgens in Direction stuur ik hem westwaarts tot ik een lock krijg

-->Search

-->Manual scan

Ik stel dan terug Arabsat 3A in met de juiste frequency, FEC ...

Vervolgens: start scan

Ik zie dan verschijnen oa: 11938V SID 0x1fde, 11938 26 E

1 Transponders 13 Sevices Scanned

-->OK

Do you want to scan another Satellite?

No

-->Store

Het vreemde is nu dat ik de kanalen die ik verwacht (Al Mustakillah TV, Syria Satellite Channel, Yemen Satellite TV ...) niet zie staan in de services lijst van Arabsat 3A 26E, ik kom er wel een Arte tegen die decodeerbaar is maar daar eigenlijk niet thuishoort...

Kan iemand een tip geven hoe hier een oplossing aan te geven?

dank bij voorbaat

abu_ilya

Geplaatst:

je zit wat aan de krappe kant voor wat betreft je schotelmaat . Aangeraden wordt (voor Arabsat) een schotel van min. 1m. te gebruiken. de 10cm. verschil kan een hoop uitmaken (geen lock, wel een lock).

Arabsat moet wel mogelijk zijn, op mijn 95cm. pissenbakstaal schotel van Archsat pak ik hem ook, weliswaar niet sterk, maar ik krijg wel beeld.

optimaal uitrichten is dan de oplossing.

ik moet er wel bijzetten dat ik het meeste kijk naar Astra 19,2° oost. Mijn gemotoriseerde opstelling is optimaal uitgericht voor de Sirius satelliet op 5° oost. Op Astra "had" ik een SGN van rond de 73%, dit vond ik te weinig. Ik heb mijn lnb (Alps twinlnb van 0.7dB) wat gekanteld en nu heb ik op de Nederlandse transponder een gemiddeld SGN van 85%.

Wellicht het proberen waard ...

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

De LNB hoef je niet te kantelen, want dat gebeurt met het draaien van de motor vanzelf (kijk maar eens van voren naar de schotel).

Arabsat gaat hier met 70 cm als het redelijk weer is (maar niet op een dreambox). Met 90 cm moet het dus ook lukken - ook op een dreambox, lijkt me.

Geplaatst:

Hoi,

Misschien een domme vraag. Maar heb je de positionerings settings wel opgeslagen ?!?

Dus in het eerste scherm waar je de positie moet ingeven (= menu-->setup-->Service Searching).

Je kunt namelijk de schotel goed uitgericht hebben en vervolgens alle zenders vinden maar wanneer je de positie niet hebt opgeslagen verlies je alle gevonden zenders.

Groeten, RAGBAK

Geplaatst:

het lijkt wel of je de $#@%!%#$#@#! heb gescand op 23,5

probeer eens te zoeken op een andere frequentie

groeten peter

2 x dreambox 7000 1x blauw display 1 x geel display

stab hh100 gibertini 88 moteck sg 2100 triax 78

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen