Gast Geplaatst: 18 maart 2006 Geplaatst: 18 maart 2006 Hoi, Ter info: nog altijd heb ik slechte opnames bij mijn bovenstaande combi. Na wat timing scripts gedraaid te hebben tussen mijn DB, mijn NSLU2 en mijn normale Linux server is mij wel duidelijk dat het aan de ethernet interface ligt van de DB. Ik heb nu de volgende vraag: Is het iemand gelukt, en zo ja met welk image, om een swapfile te maken op een NSLU2 partitie en die succesvol te gebruiken op de DM500? Wat ik ook doe, zelfs met door andere kennelijk wel succesvolle losetup (overigens niet aanwezig in het gemini image) truken, mijn swapon commando/ of de kernel, blijft weigeren om een swapfile over het netwerk te gebruiken. wie lukt het wel, en kan je eens uitleggen hoe of met welke combinatie. (ik weet wel dat dit niet een oplossing hoeft te zijn, maar ik wil toch graag weten of het mogelijk is om een extra swap te gebruiken.) Bij voorbaat dank.
nbrok Geplaatst: 19 maart 2006 Geplaatst: 19 maart 2006 Citaat: Hoi, Ter info: nog altijd heb ik slechte opnames bij mijn bovenstaande combi. Na wat timing scripts gedraaid te hebben tussen mijn DB, mijn NSLU2 en mijn normale Linux server is mij wel duidelijk dat het aan de ethernet interface ligt van de DB. Ik heb nu de volgende vraag: Is het iemand gelukt, en zo ja met welk image, om een swapfile te maken op een NSLU2 partitie en die succesvol te gebruiken op de DM500? Wat ik ook doe, zelfs met door andere kennelijk wel succesvolle losetup (overigens niet aanwezig in het gemini image) truken, mijn swapon commando/ of de kernel, blijft weigeren om een swapfile over het netwerk te gebruiken. wie lukt het wel, en kan je eens uitleggen hoe of met welke combinatie. (ik weet wel dat dit niet een oplossing hoeft te zijn, maar ik wil toch graag weten of het mogelijk is om een extra swap te gebruiken.) Bij voorbaat dank. Swap over NFS is over het algemeen niet aan te raden. In het CVS voor de kleine boxen staat bij de kernel de flag swap-support ook uit. Met wat gesleutel zou je de kernel opnieuw kunnen compilen met behulp van het CDK, waarin je swap-support aan hebt staan. Omdat de meeste images gebaseerd zijn op het CVS denk ik dat deze per default geen swap ondersteunen bij de DM500. Groeten, Nick Groeten, Nick Astra1, 2 en 3 op triax-schotel 89 cm
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen