Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik een opname heb gemaakt en dat deze niet af te spelen is.

Geheel afgespeeld, snel langzaam... hij blijft zwart. Meestal gebeurt dit als de topfield aan staat en er wordt op een andere zender uit een andere groep een programma opgenomen.

Ik heb een vermoeden dat het te maken heeft met de gebruikte tuner. T1, T2 of T4.

Ik kan zo'n foute opname nog niet reproduceren.

Hebben anderen hier ook last van? Gebruiken die de T4 functie en hoe staan de tuner instellingen onder de OK-knop? Op tuner 1, tuner 2 of All tuners?

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Geplaatst:

ga nou eerst ééns aan de gang zonder al die mooie taps om uit te vinden hoe je Topfield werkt!

zet je tuner niet op all tuner en als je een opname instelt voor tuner twee doe dat dan ook op tuner twee

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Dat van die zwarte opnames heb ik ook, alleen heb ik af en toe ook op alle gecodeerde zenders zwart beeld tijdens een (of twee) opname(s). Als ik dan de opname stop heb ik weer beeld. Na installatie van de firmware 2005 sep 13 heb ik dit (nog) niet weer gehad, alleen kan ik nu niet snel springen tijdens het afspelen.

Ik heb dit op de mail gezet naar Topfield dat dit onacceptabel voor een ontvanger van dit niveau, maar eens zien of ze reageren.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Geplaatst:

mijn advies zet de firmware van 10 juni2005 er in

Mvrgr Sigma

Geplaatst:
Citaat:
ga nou eerst ééns aan de gang zonder al die mooie taps om uit te vinden hoe je Topfield werkt!

Beste Sigma,
Ik heb mijn topfield vanaf november en heb al tig uur bestudeerd hoe de topfield werkt, handleidingen doorgenomen, hier op sat4all mij al suf gesurft en wil nu MET de taps dat mijn topfield het goed doet.
Een kale topfield is geen reet aan en gezien de hoeveelheid taps denken velen hier hetzelfde over.
Wat ik probeer is de problemen die er (mogelijk door taps) ontstaan op te lossen. Daar is dit forum toch voor?

Citaat:
zet je tuner niet op all tuner en als je een opname instelt voor tuner twee doe dat dan ook op tuner twee

Redenen wil ik weten om het probleem op te lossen, dus waarom niet op all tuners? Niet dat ik dat had btw.
Als ik mijn topfield aan zet kan die op tuner 1 of 2 staan, dit ligt er maar net aan of er een opname is geweest op T2.
Normaal gesproken heb ik mijn opnames op T2 staan, maar de tuner naar waar ik kijk staat ook soms op T2. Dit zou problemen kunnen veroorzaken.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Geplaatst:

Nu dan moet ik je teleur stelen jij wil je Topfield beter laten werken met Taps

Taps zijn alleen een aanvulling daar komt bij dat sommige Taps elkaar tegen kunnen werken vandaar mijn opmerking kijk nu eerst eens hoe je Topfield werkt zonder al die mooie Taps

maar als er een probleem is met de firmware wil dit niet zeggen dat je dit oplost met een Tap

en de problemen met opnemen zitten dus in de firmware en worden dus in dit geval niet veroorzaakt door de Taps

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

De firmware van 10 juni2005 heb ik na een week weer terug gezet naar 13 sep.

Ik bedoel er mee dat ik met de firmware van 10 juni2005 meer en ernstige problemen had, geen enkele opname mag met een ontvangen van dit niveau fout gaan. Dat ik niet snel kan springen nu met deze firmware moeten ze bij Topfield gewoon oplossen.

Maar weten ze bij Topfield wel dat wij hier in Nederland deze problemen hebben? Volgens mij moet je niet alleen je problemen hier melden maar zeker ook bij Topfield zelf. Ze moeten zoveel problemen gemeld krijgen dat ze het moeten oplossen.

VU+ Duo, OpenPLI.

iPad met Dreambox live.

Geplaatst:

ik zou zeggen als jij daar in gelooft lees dat het forum eens goed door dan kom je er achter dat de 10 juni 2005 tot nu toe het beste werkt

en geloof me ik heb dit uitvoerig getest,en als je het forum leest weet je ook waarom ik dit zeg

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

Ok ik geloof je ook wel, maar waarom ervaar ik het andersom? Ik vind een zwarte opname erger dan een bevroren beeld bij het springen in een opname. Het kan zijn dat ik deze ontvanger nog te kort heb (drie week) om een reëel overzicht van de problemen te hebben.

Maar waar mij het eigenlijk meer om gaat is dat al deze problemen ook steeds bij Topfield gemeld moeten worden door iedere gebruiker.

VU+ Duo, OpenPLI.

iPad met Dreambox live.

Geplaatst:

Dolf

ik ben één van de mensen hier op dit forum die dit soort dingen meld aan Topfield en ze zijn daar echt op de hoogte wat er hier allemaal speeld

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

Op welk termijn kunnen we een nieuwe firmware verwachten?

Is daar een vaste periode voor? Zeg 6 maanden na een vorige release?

Ik snap best dat het de 5xx0 serie best een gecompliceerd apparaat is, met veel verschillende gebruikers over de hele wereld. Maar je zou denken dat de 5xx0 serie al enige jaren bestaat en dat daarmee de kwaliteit verbeterd zou zijn. Sowieso de betrouwbaarheid.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

Als je op gaat nemen op T2 en je kijkt op dat moment ook naar T2, komt er vanzelf een melding dat de service wordt gewijzigd als je niet op dezelfde transponder zit. Ik heb zelf wel eens dat de zender waar ik naar kijk op zwart gaat, als er 2 opnames starten op de andere tuner. Als ik dan via OK naar de andere tuner schakel kan ik weer kijken, maar alleen naar zenders op die ene transponder. Ik kijk dan blijkbaar maar via 1 tuner. De zenderlijst van de ene tuner is leeg, terwijl op de andere tuner alleen de zenders op dezelfde transponder te kiezen zijn.

@Dolf

Het snel springen gaat alleen niet bij gecodeerde opnames en is op te lossen door de opname te kopieren (met bv sfastcopy).

@Sigma

Met de firmware van 13-09-2005 heb ik minder problemen dan die van 10-06-2005. Zou het misschien ook (dus niet alleen van de fw) af kunnen hangen van het apparaat zelf welke versie beter werkt? Je uitspraak dat hier op de forum te vinden is dat 10-06-2005 het beste werkt, vind ik te kort door de bocht. Dit is alleen maar wat je gelezen hebt op het forum. Ikzelf b.v. meld hier nu voor het eerst dat ik 13-9 beter vind werken dan 10-6. Maar misschien moeten we hiervoor eens een enquete houden.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Geplaatst:
Citaat:

@Sigma
Je uitspraak dat hier op de forum te vinden is dat 10-06-2005 het beste werkt, vind ik te kort door de bocht. Dit is alleen maar wat je gelezen hebt op het forum.

ik denk toch dat je het forum ééns goed door moet lezen of misschien niet goed hebt gelezen
of je gelooft niet wat er staat

anders had je dit antwoord niet gegeven

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

Hallo allemaal had hier het zelfde probleem

Naar sigma"s advies firmware terug gezet op 10 juni 2005

heb daarna in het cam menu descramble muliple services op uit gezet

en alles werk weer

bedankt heb het weer met plezier gelezen

Geplaatst:

Wat bij mij nog wel eens wil helpen (raar maar waar): zet je Topfield op de zender waarvandaan je de opname gemaakt hebt, direct voordat je de opname af gaat spelen. Een tip van een deelnemer aan dit forum en het werkt wonderwel!

Laatst nog met een opname van RTL 4 (dan dus vóór het afspelen op RTL4 zetten) en met een opname van Ned 2 (dan dus vóór het afspelen op Ned 2 zetten).

Verder moet je soms gewoon even geduld hebben. Het duurt vaak even vóór je beeld krijgt, zeker na het springen in een gescrambelde opname.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen