fruttert Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 Ha ik heb een dm7025 gekocht en ben zeer tevreden over de box met de huidige software draait ie al lekker,maar is het normaal als ik hem op standby zet dat het schermpje en mijn usb stick blijft branden zoook als je in de box kijkt brand er nog van alles en hij zal dan ook nog wel het een en ander aan stroom verbruiken denk ik.Zo mijn vraag is dit normaal of ligt het aan de nog niet volmaakte software.
Ron Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 Dat is normaal. Alleen de tuner wordt namelijk uitgeschakelt en de dreambox gebruikt dan inderdaad zo'n 22 watt in standby. Wil je het stroomverbruik naar een 2-3 watt naar beneden brengen moet je hem gewoon met de afstandsbediening uitschakelen (optie in het menu). Tox.
fruttert Geplaatst: 22 maart 2006 Auteur Geplaatst: 22 maart 2006 Maar als ik hem weer aanzet duurt het wel lang voordat ik weer beeld heb. Doet hij dan een reboot, of zie ik het verkeerd?
Ron Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 Als je jouw PC uitzet (stroomverbruik vrijwel nihil), duurt het toch ook lang voordat hij weer helemaal geboot is? Zet je de PC in stanby (stroomverbruik aanmerkelijk hoger dan in "uit-stand") heb je vrijwel meteen weer "beeld". Waarom zou dat bij een dreambox anders zijn dan? Dacht je dat jouw TV in stanby minder verbruikte? Dat zal slecht een paar watt zijn. Standby kost stroom. Uitschakelen is gratis (of aanmerkelijk goedkoper). Aan jou de keuze. Tox.
Erik Slagter Geplaatst: 24 maart 2006 Geplaatst: 24 maart 2006 Citaat: Dat is normaal. Alleen de tuner wordt namelijk uitgeschakelt en de dreambox gebruikt dan inderdaad zo'n 22 watt in standby. Wil je het stroomverbruik naar een 2-3 watt naar beneden brengen moet je hem gewoon met de afstandsbediening uitschakelen (optie in het menu). Tox. Ik meet maar 11 watt! DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen