Gast Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 even een vraagje ben van plan om een 5510pvr te bestellen , nu lees en hoor ik veel over koelen . mijn vraag is of dat altijd nodig is , wil gewoon een aston module erin zetten. en ook wil weten of door kan lussen en dan bv op tuner 1 rtl 4 opnemen en op tuner 2 bv ned 2 kijken een kennis lukt het namelijk niet met zijn topfield 5510 alvast bedankt groetjes j.j
Melle Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 Hallo Jojojens, Koelen is niet nodig. Doorlussen en dan op tuner 1 RTL4 opnemen en dan op tuner 2 Ned2 kijken lukt niet met doorlussen. Deze twee zenders zitten op verschillende transponders. Ned1 opnemen en Ned2 kijken lukt wel daar deze op dezelfde transponder zitten. Wil je echt twee verschillende dingen opnemen gebruik dan een Twin Lnb, betekent wel 2 draden naar de topfield toe. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Sigma Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 Oké als je één module gebruikt is een koeling niet direct nodig maar ga je veel opnemen is het toch te overwegen en zeker als je dan een tweede module er bij zet Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 oke thanks heb op dit moment twee philipsonvangers 6073 op een monoblock met twee uitgangen . moet dus een nieuw monoblock er bij bestellen met 4 uitgangen bedankt voor het snelle antwoordt grtjes j.j
Gast Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 wat is veel opnemen ik denk dat ik ongeveer een keer of 5/6 per week opneem. volgens mij is dat niet veel. kijk bijna we elke dag tv , maar het koelen heeft dus niets met het alleen kijken te maken als ik het goed begrijp aleen als je veel opneemt
Sigma Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 als je alleen kijkt kun je de Harddisk uit zetten je kan er ook voor kiezen hem te laten draaien en dan wordt je Topfield toch echt warmer dan je denkt wat betreft je harddisk als deze op uit staat dan gaat hij alleen draaien als je een opname maakt of als je van zender verandert omdat op de harddisk de info staat van de EPG die de zender gebruikt maar lees hier ééns over de koeling hier Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
WPW Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 Kijk het eens aan over een aantal dagen en leg op gezette tijde je hand erop, krijg je het gevoel dat het tewarm word dan kan je beter koelen, bvb. staat de rcvr in een hoek die s'avonds de zon over zich heen krijgt dan kan die snel behoorlijk warm worden, staat tie bij een raam wat een beetje tocht zodat er een lekkere stroom lucht door de kast heen kan gaan dan heb je geen extra koeling nodig. En voor koeling zijn er diverse oplossingen, staat alles in een kast met deurtjes dan kan je beter aan de achterkant (van die kast) een fan plaatsen die de warme lucht uit de gehele kast trekt, dat scheelt weer wat werk aan de sat rcvr zelf. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
mrbeegee Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 Als je timeshiften aan hebt staan, wat ik persoonlijk veel gebruik, is het ook zo dat je harde schijf constant staat te draaien. Ik contoleer regelmatig of er teveel warmte vanaf komt. Tot nu toe valt het mee, maar ik heb hem pas een paar (winter)maanden. Nu de zomer eraan komt ben ik ook van plan een koeling in te bouwen. TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer; 2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;
Melle Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 Als het zo belangrijk was dat het gekoeld werd dan had Topfield er zelf wel een koeling in geplaatst lijkt me. Als je het apparaat de ruimte geeft dan is er niets mis. Wat voor een mens te warm is kan voor elektronica lekker zijn. Als je met een dubbele cam gaat draaien dan is het een optie om te koelen. Alle 4 de pvr's draaien hier zonder koeling en staan allemaal verschillend opgesteld, zelfs een achter geloten deurtjes. En draaien allemaal goed. De 5510 hier heeft een 7200rpm schijf erin en is geen probleem met warmte. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Gast Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 hier een 5510 met aston 1.07 2.14 met een maxtor 64 graden een zalman zm-f1 (silent mode )ingebouwd onder de kap van de 5510 en nu is de temp 44 graden
WPW Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 Citaat: Als het zo belangrijk was dat het gekoeld werd dan had Topfield er zelf wel een koeling in geplaatst lijkt me. Als elke fabrikant spullen maakte die bijna nooit kapot gaan dan waren er weinig fabrieken overgebleven, dat is helaas een gegeven. Het gaat hier niet om of een component te warm wordt of niet, het gaat erom dat er erg weinig componenten zijn die kunnen werken op elke temp., of het gaat gewoon kapot of het gaat korter mee, heel veel componenten worden gemaakt met specs die zijn berekend met een bepaalde mate van warmte afvoer, zonder fan kan dus prima als de warmte afvoer afdoende is voor alle componenten. Daar bovenop komen dan de factoren thuis, is alles zwaar geisoleerd dan is er dus weinig circulatie van de lucht. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
SIMBAke Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 ik gebruik geen koeling maar heb wel pootjes gedraaid van 5 cm hoog , en dat scheelt precies wel wat in warmte VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen