Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe werkt de dual tuner nou eigenlijk precies? Want hoewel ik sinds geruime tijd bijna (!) geen andere kanalen kan bekijken als ik iets aan het opnemen ben, heb ik nog steeds niet kunnen uitvogelen wat er exact mis is of wat ik precies fout heb gedaan.

Ik heb drie dual tuners (astra 1, astra 2 & hotbird) en drukte bijvoorbeeld zojuist tijdens het kijken naar RTL5 op 'record'. Als ik dan van zender switch zie ik dan bij vrijwel alle zenders een icoontje van de schotel met een streep erdoor. Het vreemd is echter dat mijn tuner 1 & tuner 2 instellingen gelijk lijken te zijn.... wat kan de inverto dus eigenlijk precies wel en niet ???

Geplaatst:

Heb je een goede cam die tegelijk met 2 tuners kan werken? Anders bedient je kaartje maar 1 tuner.

Alle instellingen ook oke? Kijken beide tuners naar alle satelliet posities?

En heb je met een kabeltje aan de achterkant het signaal doorgelust naar de tweede tuner?

Geplaatst:

Hallo ChrisNL. Je probleem lijkt er erg op dat er een instelling in je tuner verkeerd staat. Je zou eens moeten kijken bij instellingen, antenne, en dan boven in daar kan je kiezen uit verschillende mogelijkheden o.a. loop 1.2. Hier moet je dan kiezen voor dubbel dan moet het werken. De kabels voor de schotel moeten aan de achterkant wel aangesloten worden aan de bovenste kanalen van de ontvanger. Er staan vier poorten en de twee bovenste moet je dan gebruiken. Succes, Marc

Geplaatst:

Dank voor alle hulp - tja, als je de twee kabels niet in de bovenste twee gaten (tuner 1 en tuner 2) prikt werkt het niet... Dankjewel Marc !!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen