NickDream Geplaatst: 4 april 2006 Geplaatst: 4 april 2006 Ik heb mijn dreambox doorgelust naar een 2e ontvanger op deze 2e ontvanger zijn sommige transponders hel slecht of geen ontvangst heb en andere weer perfect. Kan het een slechte coax zijn?? Wavefrontier T90 1W,5E, 9E,13E,16E,19E,23E,28,2E / Dreambox 800HD
flodder11 Geplaatst: 4 april 2006 Geplaatst: 4 april 2006 Ik heb eigenlijk geen verstand van dream. Maar is het niet zo dat als de eerste ontvanger op een horizontale transponder staat afgesteld ,de 2e ontvanger alleen horizontale zenders kan ontvangen en omgekeerd hetzelfde met vertikaal! Mvrgr T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt
Albert_H Geplaatst: 4 april 2006 Geplaatst: 4 april 2006 Heb je op de eerste ontvanger wel goed beeld op alle transponders ? Het doorlussen van een ontvanger op de HF out van een andere heeft beperkingen in de ontvangst mogelijkheden. Zijn die bekend bij jou ? Lees anders deze draad er maar eens op na. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Thomas2000 Geplaatst: 4 april 2006 Geplaatst: 4 april 2006 Citaat: Ik heb eigenlijk geen verstand van dream. Maar is het niet zo dat als de eerste ontvanger op een horizontale transponder staat afgesteld ,de 2e ontvanger alleen horizontale zenders kan ontvangen en omgekeerd hetzelfde met vertikaal! Mvrgr Zover ik weetklopt dat. of het is zo dat alleen de transponder die door de eerste ontvanger word bekeken doorgegeven word. Het is daarom beter om een twinlnb te kopen. Die hebben dat bij mijn weten niet (maar schiet niet als ik fout ben). Nadeel is dat er 2 kabelsvanaf de lnb komen. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
NickDream Geplaatst: 5 april 2006 Auteur Geplaatst: 5 april 2006 Nee het heeft niks met horizontaal en vertikaal te maken volgens mij is er ergens een stoorbron die bepaalde frequenties blokkeert Wavefrontier T90 1W,5E, 9E,13E,16E,19E,23E,28,2E / Dreambox 800HD
Albert_H Geplaatst: 5 april 2006 Geplaatst: 5 april 2006 De beperkingen hebben niet alleen effect op horizontaal en verticaal, maar ook op onderband en bovenband transponders. Om je uiteindelijke vraag te beantwoord, ja het kan natuurlijk een slechte coax kabel zijn, maar dat is meestal vrij makkelijk te controleren door er een andere tussen te zetten of door de ontvangers even naast elkaar te zetten en met een kort kabeltje te verbinden. Het kan ook zo zijn dat de eerste ontvanger het doorgegeven signaal verzwakt waardoor je voor sommige transponders net wel en voor andere net geen genoeg signaal op de tweede ontvanger krijgt. Als het een externe stoorbron is die je dwars zit is de kans groot dat deze ook invloed op de eerste ontvanger heeft. Of heb je dichtbij de tweede ontvanger een basisstation voor een dect telefoon of wifi of zo staan ? ( kan natuurlijk ook bij de buren aan de andere kant van de muur ) Ik denk, eerst even de beide ontvangers naast elkaar zetten en dan kijken of de tweede het goed doet rechtstreeks op de LNB en dan met een korte kabel op de doorlussing. Succes Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
NickDream Geplaatst: 5 april 2006 Auteur Geplaatst: 5 april 2006 bedankt voor de reactie, het lag inderdaad aan de coax. Wavefrontier T90 1W,5E, 9E,13E,16E,19E,23E,28,2E / Dreambox 800HD
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen