NickDream Geplaatst: 4 april 2006 Geplaatst: 4 april 2006 Ik heb mijn dreambox doorgelust naar een 2e ontvanger op deze 2e ontvanger zijn sommige transponders hel slecht of geen ontvangst heb en andere weer perfect. Kan het een slechte coax zijn?? Wavefrontier T90 1W,5E, 9E,13E,16E,19E,23E,28,2E / Dreambox 800HD
flodder11 Geplaatst: 4 april 2006 Geplaatst: 4 april 2006 Ik heb eigenlijk geen verstand van dream. Maar is het niet zo dat als de eerste ontvanger op een horizontale transponder staat afgesteld ,de 2e ontvanger alleen horizontale zenders kan ontvangen en omgekeerd hetzelfde met vertikaal! Mvrgr T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt
Albert_H Geplaatst: 4 april 2006 Geplaatst: 4 april 2006 Heb je op de eerste ontvanger wel goed beeld op alle transponders ? Het doorlussen van een ontvanger op de HF out van een andere heeft beperkingen in de ontvangst mogelijkheden. Zijn die bekend bij jou ? Lees anders deze draad er maar eens op na. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Thomas2000 Geplaatst: 4 april 2006 Geplaatst: 4 april 2006 Citaat: Ik heb eigenlijk geen verstand van dream. Maar is het niet zo dat als de eerste ontvanger op een horizontale transponder staat afgesteld ,de 2e ontvanger alleen horizontale zenders kan ontvangen en omgekeerd hetzelfde met vertikaal! Mvrgr Zover ik weetklopt dat. of het is zo dat alleen de transponder die door de eerste ontvanger word bekeken doorgegeven word. Het is daarom beter om een twinlnb te kopen. Die hebben dat bij mijn weten niet (maar schiet niet als ik fout ben). Nadeel is dat er 2 kabelsvanaf de lnb komen. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.