Gast Geplaatst: 10 april 2006 Geplaatst: 10 april 2006 Hoi Hoi. Ik heb weer iets leuks. Ik heb 5620 met Pli Emerald met een NSLU2 Network harddisk. Deze kan ik mounten met CIFS of met NFS. beide werken prima. (weet nog niet zeker welke het beste werkt met opname) Nu heb ik de /var op de /hdd gezet. alles werkt prima. :-)....... Totdat mijn netwerk switch crashed en ik nu een andere switch gebruik. Nu lijkt het erop dat na een reboot de harddisk telaat word gemount, zodat als het /etc/init.s/rcS script word doorlopen de /hdd nog niet beschikbaar is en de /var op de /dev/mtdblock/1 gemount laat; en niet de /var van de harddisk. Ik wilde via de /etc/var/init script iets gaan spelen (delay toevoegen) maar dit init script word telaat in de rcS opgeroepen. als ik in het /etc/var/init script als eerste check of de /hdd beschibaar is dan is deze wel aanwezig. Dus het lijkt erop dat mijn nieuwe network switch net iets langer over doet om de netwerk verbinding op brengen. waardoor de /hdd net telaat gemount word (enkle sec.) Is er een mannier om in de /etc/init.d/rcS aan te passen? zodat ik een delay kan toevoegen van 5 sec. om er zeker van te zijn dat de /hdd beschibaar is. Ik wacht met reboot liever 5 sec extra, dan de elende die ik nu heb. Mischien iets voor de image makers? een instelling voor een delay, voor de mensen met een te trage switch ? default op 0 als er problemen zijn dat deze is aan te passen? Of is er nog iets wat ik in deze image kan proberen, want voor de rest vind ik het een perfecte image. Christiaan
Henksat Geplaatst: 10 april 2006 Geplaatst: 10 april 2006 Volgens mij hebben de image makers hier al een optie voor ingebouwd: Blauwe knop - PLi image setup - extra setup - USB/HDD mount wait: 3 Is dit wat je zoekt? Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Geplaatst: 10 april 2006 Geplaatst: 10 april 2006 Dat zou mooi zijn, we gaan het vanavond testen. of weet iemand in welk filetje dit word weg geschreven, want dan kan ik het van afstand testen.
Gast Geplaatst: 10 april 2006 Geplaatst: 10 april 2006 OK, gelukt. filetje /var/etc/rc.config .... SLEEP=3 veranderd naar SLEEP=13 .... nu word de /var weer op de /hdd gemount. :-) bedankt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen