trustno2 Geplaatst: 10 april 2006 Geplaatst: 10 april 2006 Zoals misschien wel meer mensen ben ik onlangs overgestapt van windows machines naar apples .. alles tot zeer grote tevredenheid behalve met het volgende: Met een windows machine kan ik prima gebruik maken van webx-tv om tv te streamen naar pc. Sinds Emerald (Pli image) is de knop VLC weggehaald waardoor ik niet meer de truc uit kan halen om toch VLC geforceerd te gebruiken voor de stream. Ik heb het forum al uitgebreid doorzocht en tips omtrent andere tools geprobeerd .... alleen allemaal zonder positief resultaat vwb streaming. Wat ik mis is de MIME plugin om VLC te streamen in een window. Al heel wat uurtjes/dagen gezocht op het net en bij vrienden maar alles zonder resultaat. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die tegen dit verschijnsel aanloop dus hierbij de vraag: Heeft iemand de oplossing om WebX-Tv te enablen op een Apple (onder Safari of Firefox of .. een andere browser).... danwel dat iemand de plugin heeft die nodig is om dit mogelijk te maken. Ik heb Streamclip al draaien maar dat biedt niet de mogelijkheid om vlekkeloze weergave en fullscreen te krijgen... maar slechts een haperig klein beeldje ... Ik kijk uit naar een reactie. ---- DM7000s (een van de eerste ;-), Pli Emerald. var on usb, 120 Gb Maxtor, Voedingsmodificatie, Apple (intel) OSX 10.4.6, VLC (latest Universal build)
lite Geplaatst: 10 april 2006 Geplaatst: 10 april 2006 in pli emerald is de VLC knop verhuisd naar het menu: Channel info -> Video Capture And now for something completely similar
trustno2 Geplaatst: 10 april 2006 Auteur Geplaatst: 10 april 2006 Dank je .. dat helpt me in ieder geval weer naar de situatie zoals ik die had bij Diamond Pli. Heeft iemand toch nog een oplossing voor het plugin probleem .. kan ik ook zender wisselen ;-) zonder allerlei trucs uit te halen...???
trustno2 Geplaatst: 17 april 2006 Auteur Geplaatst: 17 april 2006 Ben ik nu de enige met een mac en dit probleem??? Niemand met een oplossing?? :-((....
djoek Geplaatst: 17 april 2006 Geplaatst: 17 april 2006 Probeer het eens met de operabrowser deze kan je zelf instellen.
koekjedebij Geplaatst: 17 april 2006 Geplaatst: 17 april 2006 je moet gewoon op de apple een network stream openen. Voor de juiste url kun je het script dat ik hier (http://www.sat4all.com/forums/showflat.php?Cat=0&Number=1131894&an=0&page=2#1131894) besproken heb gebruiken (zo doe ik het zelf ook en werkt hier bij mij zelfs met Tiger op een G3)
bobhobby Geplaatst: 17 april 2006 Geplaatst: 17 april 2006 De plugin van VLC voor Safari (of anders OSX) is er nog niet: Kijk hier eens Videolan Forum OSX Geduld is een schone zaak. Voorlopig werkt het toch via de vlc knop; ok het kan makkelijker. Zorg dat je de extensie automatisch door VLC op je mac laat openen en he gaat al een stuk makkelijker.
trustno2 Geplaatst: 17 april 2006 Auteur Geplaatst: 17 april 2006 Dank jullie voor de reakties. Ik weet het geduld is een schone zaak maar soms zo moeilijk :-) .. Ik ga zeker Opera eens proberen en verder zoek op het forum .. daarnaast ga ik de link proberen en kijken wat het beste bevalt .. ik wil het namelijk geschikt maken voor mijn vrouw dus moet het redelijk straightforward zijn ... Allemaal bedankt en als ik een oplossing heb binnen Safari zal ik hem zeker melden. Gegroet.
Gast Geplaatst: 19 april 2006 Geplaatst: 19 april 2006 Ik heb nog wel geen DB, maar ik ben veel aan het lezen op het net over DB & Apple. Op mijn zoektocht ben ik het volgende programma´s tegengekomen. Xmediagrabber Dreamstream misschien helpt dit je verder
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen