Gast Geplaatst: 13 april 2006 Geplaatst: 13 april 2006 Deze error melding betreft een (I2C)bus error. Het kan een defect element op de bus zijn (bv de tuner), maar kan ook een timing probleem betreffen, wat weer heel goed zijn oorzaak in de software kan hebben (bv te kort wachten op respons van een device). Zou zeker nog eens het forum doorzoeken willen aanbevelen, want het onderwerp is vaker aan de orde geweest. Bedenk daarbij dan wel, dat het heel goed mogelijk is, dat het in die gevallen oudere versies enigma en frontprocessor drivers kan betreffen. Defecte tuner is dus zeker niet de enige mogelijke oorzaak. Op dit forum vind je ook nog terug, dat bij reparatie er een standaard Dream image op de box gezet wordt, en het zal me niet verbazen, als dat al menig boxje met een UC0 fout weer wakker heeft weten te schudden. Groet, Skippy2 oh, ja ik heb ervaring met die error (was zelfs zover dat de doos al klaar stond om het ding op te sturen voor reparatie) tot ik de tip kreeg om er serieel een erase gevolgd door standaard dreambox image op te zetten en daarna is de fout nooit meer terug geweest. Zelfs niet toen ik het image waar ik de fout mee kreeg (vanuit dezelfde gedownloade file) er weer op blies... Rara politiepet......vast ergens spontaan een bitje omgekukeld
Gast Geplaatst: 13 april 2006 Geplaatst: 13 april 2006 Ik heb de UC0 melding ook gehad op mijn 7020, viel me toen op dat ik bij bepaalde image geen problemen had, heb toen de org. er opgezet en ben toen teruggeweest naar de dealer, deze heeft toen de boot er opnieuw ingezet, hij gaf ook aan dat de box (voordat de boot op nieuw geplaatst werd) op een gegeven moment helemaal niets meer deed. heeft toen via een print plaatje op de dreambox de boot er opnieuw ingezet. toen startte de box weer op en kon er weer een image geladen worden. hopelijk kom je hier verder mee grtz, Sduck
martjeB Geplaatst: 13 april 2006 Geplaatst: 13 april 2006 Ik heb 'm gehad op een 7000. Is retour dealer gegaan. Originele image hielp niet. Had in die periode een humax via de dreambox doorgelust. Gtz. Martje B
Nowtv Geplaatst: 14 april 2006 Geplaatst: 14 april 2006 Heb hier ook wel eens tuners met het Uc0 error gehad. Het vreemde is dat het per image, wel zeker kan verschillen. En dat de tuner definitief defect zo zijn is onzin. Het kan namelijk diverse andere oorzaken hebben. 1 Software aansturing niet helemaal lekker. 2 Sluiting in de coax, of Lnb of vocht hier in. 3 Het onder spanning los nemen of aansluiten of erger sluiting maken van de connector van de Lnb. 4 Een bitje verkeerd in een image (oorzaak kan van alles zijn) Oplossingen 1 1 Als eerste apparaat volledig ontkoppelen 2 Een orginele image terug plaatsen 3 Zenders laten zoeken via de Receiver. 4 Als alles dan goed loopt, verder met een image naar keuze. Oplossingen 2 Als niets helpt dan kun je nog proberen een kleine condensator in de tuner erbij te solderen. Deze condensator moet zijn van een waarde tussen de 4,2 Pf en 8,2 Pf. Let wel, dit vereist wel een hele fijne soldeerbout, en de nodige kennis. De oorzaak is dan een te onstabiele bus, die door middel van deze modificatie weer binnen de specs te vatlt, en de error oplost. Als je het probleem houd en je dit wilt proberen, laat het dan maar weten dan zal ik het schema toe sturen, om dit aan te passen. Succes
dannyboy Geplaatst: 14 april 2006 Auteur Geplaatst: 14 april 2006 dank allen, gaat weer. Gegroet, DB Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen