Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit hier met een heel vaag probleem,

Als ik naar de astra2 wil kijken gaat regelmatig fout en krijg ik de melding "service not found", alleen nu komt het rare.

Ik krijg deze melding alleen met Sky UK kanalen, de BBC's en alle andere FTA kanalen werken prima.

Om het nog vreemder te maken, ik heb het maar op 1 dreambox.

Ondertussen heb ik de kabel al vervangen, de switch vervangen, de kabel op een andere poort op de LNB gezet maar het blijft terug komen.

Ik heb ook al een andere dreambox neergezet om te kijken of het aan de dreambox lag, en ook die had hetzelfde probleem terwijl die dreambox wel zonder problemen op m'n slaapkamer werkt.

Ik sta voor een raadsel.. iemand een idee?

Wavefrontier T90 met 12 Smart Octo LNB's

Archsat met 3 Smart Octo LNB's

1x Dreambox 8000, 4x Dreambox 800se en 2x Dreambox 800

28.2e - 23.5e - 19,2e - 16.0e - 13.0e - 10.0e - 4.8e - 0.8w - 4.0w - 8.0w - 12.5w - 15.0w - 22.0w - 30.0w - 40.5w

Geplaatst:

Probeer het volgende eens in Satelliet Configuratie:

Selecteer de LNB van Astra2 --> volgende pagina --> markeer Sequence herhaal

Ik had dat probleem ook met van Multiswitch naar Multiswitch te schakelen.

succes

Geplaatst:

heb je de A wel op A staan en niet op a

Groeten Fred.

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Geplaatst:

Ok, ik zal het wat duidelijker uitleggen

Woonkamer : Dreambox -> rotor -> poort 1 Astra 1 LNB

Werkkamer : Dreambox -> poort 1 spaun 4-1(1) disecq switch -> Poort 2 Hotbird LNB

Werkkamer : Dreambox -> poort 2 spaun 4-1(1) disecq switch -> Poort 2 Astra 1 LNB

Werkkamer : Dreambox -> poort 3 spaun 4-1(1) disecq switch -> Poort 2 Astra 2 LNB

Slaapkamer : Dreambox -> poort 1 spaun 4-1(2) disecq switch -> Poort 3 Hotbird LNB

Slaapkamer : Dreambox -> poort 2 spaun 4-1(2) disecq switch -> Poort 3 Astra 1 LNB

Slaapkamer : Dreambox -> poort 3 spaun 4-1(2) disecq switch -> Poort 3 Astra 2 LNB

Nu is het geval dat de dreambox op de slaapkamer nergens last van heeft en perfect werkt, maar de dreambox in de werkkamer die heeft problemen met Sky UK.

Als ik de dreambox van de werkkamer in m'n slaapkamer aansluit, dan werkt hij ook goed, maar de dreambox die ik uit de slaapkamer gehaald heb, en in de werkkamer zet heeft dan opeens het probleem.

Dus aan de dreambox kan het niet liggen.

Kabel van werkkamer naar Disecq is vervangen

Disecq is vervangen

Kabel van disecq naar LNB is vervangen

Andere poort op LNB is ook al geprobeerd.

28.2e - 23.5e - 19,2e - 16.0e - 13.0e - 10.0e - 4.8e - 0.8w - 4.0w - 8.0w - 12.5w - 15.0w - 22.0w - 30.0w - 40.5w

Geplaatst:

Heb je de kabels van de werkkamer en de slaapkamer al eens verwisseld op de switch? Die twee uitgangen van de Spaun zouden hetzelfde moeten reageren, maar doen ze dat ook?

Zijn de kabels naar werkkamer en slaapkamer even lang, of is die naar de werkkamer veel langer? En die tip van TokeMUp om de Diseqc code te laten herhalen lijkt me ook nuttig om eens te proberen.

Laatste vraag: als je het kanaal niet krijgt, en je zapt heen en weer naar een ander kanaal, doet-ie het dan af en toe wel weer?

Suc6 met zoeken, Lion.

Geplaatst:

@fr@ncis

Andere LNB lijkt me overbodig want ik heb de aansluiting van de slaapkamer met die van de werkkamer omgewisseld op de LNB, zelfde resultaat

@Lion251

Ja, dat heb ik geprobeerd met de oude switch, gaf geen resultaat.

Ik gebruikte toen nog die goedkope Maximum switches en dacht dat het mischien aan de switch zou liggen, vandaar dat ik nu met Spaun's werk.

De kabel naar de slaapkamer is langer.

En op je laatste vraag, soms wel, en soms niet... soms helpt een herstart van de dreambox en heb dan weer beeld, maar dat kan dan 50 mins of 5 mins, maar stoppen doet het zeker weer.

De tip van TokeMUp kan ik nergens vinden in de dreambox.

Geplaatst:

In het menu --> Instellingen --> Service zoeken --> Satelliet configuratie --> Zet de config op Afwijkende configuratie --> Selecteer de LNB van Astra2 --> volgende pagina --> markeer Sequence herhaal

succes

Geplaatst:

Ik wou het net gaan instellen, en je raad het nooit, de Sky UK werkt nu, ik wacht het even af totdat hij niet meer werkt..

Geplaatst:
Citaat:
Ik wou het net gaan instellen, en je raad het nooit, de Sky UK werkt nu, ik wacht het even af totdat hij niet meer werkt..

hij is nu bang geworden voor die grote mens die in hem wil gaan rommelen
maar goed te lezen dat het werkt

Groeten Fred.

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik ben erachter!!!

Mijn slaapkamer Dreambox 7020 heeft een philips tuner

Mijn werkkamer Dreambox 7000 heeft een philips tuner

Nu heb ik de Dreambox 7020 uit m'n woonkamer hier neer gezet, en dat is er een met een nieuwe Alps tuner, en probleem opgelost.

Blijkbaar is de transponder die Sky gebruikt zwakker dan de transponder die de FTA kanalen gebruiken en vandaar dat het signaal regelmatig wegviel.

Het rare blijft dat de dreamboxen met philips tuners in de rest van het huis wel goed werken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen