Markve Geplaatst: 4 mei 2006 Geplaatst: 4 mei 2006 Een vraagje voor de dreambox wizards. Ik zou op een gemakkelijke manier willen wisselen van de VAR in de Flash naar de Var op de HD van mijn PC en terug. Ik gebruik op mijn 5620 de pli emerald en de VAR heb ik op de HD van mijn pc gezet. Nu is het me opgevallen dat als mijn pc niet aanstaat de VAR uit de Flash wordt gebruikt. Daarin staan dan gewoon de laatste dingen die ik daarin gezet had. De rede dat ik graag makkelijk wil wisselen is dat Drtic niet wil werken van af de HD van de pc en in de Flash werkt Drtic prima. En om nu toch van alle plugins gebruik te kunnen maken en Drtic te kunnen gebruiken, leek het me handig dat ik via de afstandsbediening de box opnieuw zou kunnen laten starten en dan een keuze te kunnen maken welke VAR ik kan gebruiken, zonder deinstallatie van de VAR op HD. Ik moet nu dus mijn pc uit zetten of het ip adres ervan veranderen maar dat vind ik nogal omslachtig. Iemand een idee of wil ik nu teveel? Mark
satvet Geplaatst: 4 mei 2006 Geplaatst: 4 mei 2006 Ten eerste, ik zou de VAR op USB of CF zetten maar dat terzijde. Je kunt eenvoudig wisselen door de mount naar de var op je PC-HD even op te heffen, dan wordt automatisch je oude var gebruikt. Beter lijkt me (handiger) maak een multiboot met hetzelfde image dubbel, één met de VAR op je PC en eentje met de VAR op de eigen plek. Als je dan het image op de USB of CF gebruikt als image met de VAR "in de flash" heb je gelijk geen beperkingen meer in de grootte van de flash (anders dan de grens van USB/CF) omdat de VAR nu toch al op USB of CF staat. Oeps 5620, kan deze multibootten?
dAF2000 Geplaatst: 4 mei 2006 Geplaatst: 4 mei 2006 't Verplaatsen van /var is eigenlijk bedoeld als eenmalige actie, niet om verschillende var-setjes te gebruiken. Wat ook zou kunnen voor je DrTic: laat je /var intern staan, mount je harddisk op een andere directory zoals /mnt/koe, en leg symbolische linkjes daarnaar toe. Zoiets als: ln -s /mnt/koe/drtic.so /var/tuxbox/plugins/drtic.so (en voor de .cfg) En ook de ondertiteling: ln -s /mnt/koe/drtic /var/drtic... (als directory). Ik weet niet zo uit m'n hoofd wat de goede ondertitelingsdirectory is. Eventueel wat mooier maken zoals /mnt/koe/var/tuxbox/plugins.
Markve Geplaatst: 4 mei 2006 Auteur Geplaatst: 4 mei 2006 Satvet, Een multiboot maken met mijn 5620 is me nog niet gelukt. Flashwizard loopt de ene keer door naar 100 % maar daarna gebeurt er niks meer of flashwizard stopt gewoon halverwege. En ik heb al verschillende images geprobeerd. Met Pli Emerald kom ik het verst maar net niet helemaal. Een usb of CF zit er niet op dus mijn enigste optie is de HD van de PC. Mark
Markve Geplaatst: 4 mei 2006 Auteur Geplaatst: 4 mei 2006 Daf 2000, As ik de Var in Flash heb staan dan werkt DrTic perfect. Ik kan ook nog wat ondertitels in de Flash zetten. Maar zodra ik dus een draaibare settingslijst installeer en nog wat cam´s dan houdt het snel op met het geheugen. Dus ik ben heel blij dat er in Emarald voor de 5620 de optie move VAR to HD zit. Maar als ik dan Drtic installeer handmatig of via bleupannel dan werkt Drtic niet. Hij start gewoon niet op. Het maken van een symlink zou dus voor de settingslijst, plugins, en cam´s moeten zijn. Met de plugins heb ik dat wel eens voor elkaar gekregen, maar met een cam of de settingslijst??????? Ik zou niet weten hou ik dat zou moeten doen. Mark
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen