Ga naar inhoud

Multiview EPG: Hoe werkt het verversen van XML/EPG data?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik MV 3.5.1 in combinatie met Gemini 2.8. Mijn PC haalt elke nacht de TV programma's van de komende 3 dagen op met XMLTV en de Dreambox/MV combinatie haalt de XML files op vanaf mijn PC. Dit werkt allemaal prima, maar ik begrijp niet helemaal hoe MV zijn XML/EPG cache ververst.

Mijn inputs.txt ziet er zo uit: "My_UK_RT x u f 7200 myukrt 2 uk_rt .xmltv http://10.1.1.1/xmltv/"

Als er nog geen files zijn download MV de XML file en vertaalt het naar EPG formaat. Deze XML file op de server heeft data van 3 dagen, maar omdat ik in de inputs.txt "days" op 2 heb staan laadt hij er maar 2 - prima. Reden voor 3 dagen in de XML file, 2 dagen laden is dat ik zo zeker weet dat MV altijd 48 uur "toekomstige" data kan laden (XML file wordt ververst om 04:00 en ik gebruik MV meestal pas rond 19:00).

Om het opstarten via de quickbutton nog wat te versnellen heb ik in de algemene setup de "POST" op 86400 seconden (= 24 uur) staan: MV laadt uit zijn cache dus maar 1 dag - ook prima.

Punt is nu dat als - na een dag - de cache leeg begint te raken, MV niet opnieuw de XML file ophgaalt. Hij doet dat alleen als de cache zo goed als leeg is.

Wat ik verwachtte is dat MV mijn XML file ophaalt, 2 dagen data omzet in EPG formaat en zodra (na een dag of zo) bij het opstarten blijkt dat hij niet de benodigde 86400 seconden data kan laden, hij opnieuw een (inmiddels verse) XML file ophaalt.

Ik gok dat het probleem is dat ik het verversingsmechanisme van MV niet begrijp. Ik heb de doc op dinglish en sourceforge geraadpleegd, maar ik kom er niet helemaal uit.

Iemand ervaring met deze plugin?

/Ben

• 3 weken later...

Geplaatst:

Interessante vraag ben je hier al verder mee gekomen.

TVBlock

Dreambox 800 // Dreambox 7025 // Dreambox 7000 // Dreambox 500plus // Katrhrein UFS910 - Deltastar Gregorian Dish // Visiosat Bisatellite Dish 28e/19e/13e // Sky Dish

Geplaatst:

Nee. Uit de doc begrijp ik dat er een reload gedaan wordt als de cache ouder is dan het aantal dagen dat je in inputs.txt specificeert. Dat klopt, maar omdat bij het laden alleen het aantal dagen dat je in de inputs.txt hebt staan wordt geladen loopt mijn cache toch leeg.

In de doc van de plugin staat dat vragen via sat4all kunnen, hoop dat de auteur ons kan helpen - zo niet open ik als ik weer eens tijd over heb een bugje op sourceforge.

/Ben

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen