mr_rolin Geplaatst: 19 mei 2006 Geplaatst: 19 mei 2006 Wie heeft ervaring met een Linux NFS-server en een 7025. Mijn 7025 heeft geen harddisk en ik probeer hem te mounten met: mount -t NFS -o rw 192.168.2.220:/media/movies /media/hdd/movies. Dit wil echter niet lukken. Wat doe ik fout? Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Gast Geplaatst: 19 mei 2006 Geplaatst: 19 mei 2006 Wat voor foutmelding krijg je? Ik zie hier twee problemen: de directory moet movie heten, zonder s, en het is ook -t nfs in kleine letters, niet hoofdletters. Maar wellicht is er nog meer mis, en dan is de foutmelding nuttig. Greetz, Lion.
mr_rolin Geplaatst: 19 mei 2006 Auteur Geplaatst: 19 mei 2006 Hallo Lion251, Je hebt gelijk, de directory moet movie zijn ipv movies. Schrijffoutje van mijn kant. NFS of nfs is niet belangrijk. Het werkt bij mij nu wel, maar met een omweg. Eerst unmount ik voor de zekerheid de directory /media/hdd/movie, daarna geef ik in een Telnet sessie het mount commando. Telnet blijft dan hangen. Dan restart ik in het Dreambox menu Enigma. De Telnet sessie wordt dan weer vrijgegeven (geen restart van Telnet nodig) en de 7025 ziet nu de Linux NFS-server en ik kan opnemen en afspelen. Maar er moet toch een manier zijn om dit niet zo omslachtig te moeten doen. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
verkerkbr Geplaatst: 19 mei 2006 Geplaatst: 19 mei 2006 Goede avond, let er ook op, dat deze directory ook staat aangegeven in de exports file. In Mandriva is dit etc/exports Mijn audio video directory is: /audiovideo/dreambox In exports file staat dan het volgende aangegeven: # /audiovideo/dreambox 192.168.etc.etc (van Dreambox)met direct erachter (rw,root_squash,sync) En uiteraard moet men letten op de rechten van betreffende directory. Verder werkt de NFS communicatie perfect onder Linux. Leek mij goed dit nog even toe te voegen. Bovenstaande punt ziet men snel over het hoofd. Groet, Bram
mr_rolin Geplaatst: 20 mei 2006 Auteur Geplaatst: 20 mei 2006 Hallo Verkerkbr, Bedankt voor je raad, maar even voor de verduidelijking: mijn Linux NFS-server werkt perfect met mijn Dreambox 7020 en ook met alle andere computer shares. In de 7020 kun je de NFS-client in het setup-menu instellen, maar met de 7025 is dit (nog) niet mogelijk. Dus moet je zelf iets verzinnen om het werkend te krijgen, dit werkt wel op de omslachtige manier zoals boven beschreven. Ik ga vandaag maar weer eens verder kijken of dit makkelijker kan. Als iemand al een goede manier gevonden heeft voor de 7025 hou ik me natuurlijk aanbevolen. Mvg, Rolin Ik ben er achter, de benodigde scripts staan al in /etc/init.d nm: mountnfs.sh en unmountnfs.sh Dus: Eerst in een Telnet-sessie de directory /media/hdd/movie aanmaken. Dan een extra regel in /etc/fstab zetten. BV: server_ip:/shared_server_dir /media/hdd/movie nfs rw,hard,nolock 0 0 Dan de 7025 opnieuw opstarten. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen