Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb net de Citrine vervangen door de Emerald. Met Flaswizard PRO 6.3 in flash gezet.

Ik probeer nu ook met FWpro mijn USBstick te formatteren en mounten maar dat lukt niet. Foutmelding: "Unable to format and mount the USB stick".

Stick was wel normaal werkend in de tijd dat ik met Hydra images werkte.

Ik wil graag de VAR op de USB hebben [met één EMU zit m'n VAR nu al op 65%].

Waar zit 'm de fout?

Verkeerde image in flash?

Dreambox 7000S, WavefrontierT90

Geplaatst:

Ik had de stick eerst gewoon FAT geformatteerd.

Geformatteerd als FAT32 geeft Flashwizard Pro 6.3 hetzelfde resultaat: "Unable" etc.

Geplaatst:

Grappig, daar ging mijn volgende post over die ik net 1 minuut geleden postte.

Nee, werkt ineens ook niet meer

Geplaatst:

Nog een vreemd iets. Ik heb mijn USB stick dus in de computer geformatteerd FAT32 en de stick weer in de dream geplaatst.

Bij het rebooten loopt mijn dream vast als de USB stick erin zit. Reboot ik opnieuw zonder USB stick dan boot de dream gewoon door.

Nogmaasl, die USB stick heeft tijden gewoon gewerkt onder Hydra

Geplaatst:

Nogmaals met dreamup 2.14 eerst erase.img erover en vervolgens weer Emerald erop.

Wederom bootte de dreambox niet door met de USB stick erin. USB stick eruit gehaald en ja hoor, netjes flasherase.

Hoe krijg ik m'n USB stick weer in de lucht?

Niet met Flashwizard Pro en ook niet met DCC [die om de een of andere reden niet meer opstart].

Geplaatst:

Nog een vreemd iets. Ik heb mijn USB stick dus in de computer geformatteerd FAT32 en de stick weer in de dream geplaatst.

Bij het rebooten loopt mijn dream vast als de USB stick erin zit. Reboot ik opnieuw zonder USB stick dan boot de dream gewoon door.

ik had hetzelfde als enigma bij mij crashte. nadat ik een erase.img had geplaatst + een nieuwe flash had uitgevoerd was het probleem weg.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:
Citaat:
Nogmaals met dreamup 2.14 eerst erase.img erover en vervolgens weer Emerald erop.
Wederom bootte de dreambox niet door met de USB stick erin. USB stick eruit gehaald en ja hoor, netjes flasherase.
Hoe krijg ik m'n USB stick weer in de lucht?
Niet met Flashwizard Pro en ook niet met DCC [die om de een of andere reden niet meer opstart].

Dit had ik bij eerdere images. Met stick duurde alles een eeuwigheid en zonder ging ie in 1 ruk door.
Maar onder emerald komt op de stick een ext3 bestandsssyteem te staan en geen FAT32 !
Dus als het lukt, start dan fdisk op de computer en gooi alle partities weg.
Als dit niet kan, doe hem dan in de box, zorg dat de hid en sg module geladen is.
dan doe je een fdisk /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/ en gooi je alle partities weg.
Daarna box opstarten met stick en onder enigma de stick gereed maken (deze doet dan een fdisk en een format).

Daarna zou je zonder problemen de /var naar stick moeten kunnen gooien.

ps. je zou nog kunnen proberen het type partitie te veranderen, dus van fat32 naar een linux partitie (0x83) en dan mkfs.ext3 op deze disk.
Geplaatst:

O.K.,

je mag nooit meer raden, ik heb er inderdaad een Medion 128 Mb stick inzitten.

Die gaat dus naar de kinderen!

Bedankt en sluiten maar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen