Gast Geplaatst: 5 juni 2006 Geplaatst: 5 juni 2006 Ik heb net camd3 geinstaleerd op DB5620-s. Vervolgens camd3 geselekteerd als standaard softCam en daarna had ik binnen paar tellen NL pakket, wat ik daarvoor niet had ( ik heb wel een CanalDigitaal kaart ) Ik heb en vraagje over de softcam instellingen: Bij elke regel kun je iets kiezen bv: standaard soft cam --> camd3 of geen kaartserver--> geen of camd3 provider -->standaard of camd3 kanaal --> standaard of camd3 wat kan ik er mee ?
Gast Geplaatst: 6 juni 2006 Geplaatst: 6 juni 2006 hhmm, volgens mij klopt de volgorde niet.. Anyway, ik ben zelf ook nog redelijk beginner.. Maar ik ga het toch proberen uit te leggen. Wellicht kan iemand meekijken op het klopt. 1.Kanaal --> Softcam die je gebruikt voor dit specifieke kanaal (b.v. voor RTL4) (overruled setting 2.) 2.Provider -->Softcam die je gebruikt voor een groep kanalen, aangeboden door een specifieke leverancier (b.v. voor Canal Digitaal) 4.Standaard softcam --> Softcam dit je gebruikt in het algemeen, van toepassing op niet gedefignieerde kanalen. Deze default cam setting wordt overruled door 1. en 2. 5.kaartserver--> Hier kun je kiezen op welke manier je communiceert met je EMU, je kan kiezen voor een kaartserver met interne en externe opties. (sharen en dat soort zaken)
dAF2000 Geplaatst: 7 juni 2006 Geplaatst: 7 juni 2006 Klopt. Dit heeft verder alleen zin als je meer dan 1 cam installeert. Met een beetje goeie cam hoef je alleen 3 en eventueel 4 in te stellen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen