Galgootje Geplaatst: 13 juni 2006 Geplaatst: 13 juni 2006 Dreambox gekocht, vorige week donderdag. Ik dacht, da's mooi, kan ik in m'n nét verbouwde hutje tóch nog het WK kijken. Nou mooi niet dus! Dreambox met Pli geflasht, vervolgens de nodige cardserver/softcam stuff gedownload (mdcamd / settings / cardserver) en hierna de CD kaart in de DB gepropt (chip down). Ik naar de C+ site om de kaart te activeren. En wachten maar... En wachten... En wachten.... Nu, een kleine 5 dagen later krijg ik nog vrolijk de melding dat de NL kanalen niet kunnen worden gedecodeerd. C+ gebeld, gevraagd of de betreffende kaart nu wél of niet geactiveerd is. Nogmaals de hele activatie doorlopen (mag je doorgeven wat je allemaal op je formulier had ingevuld). Kaart in DB teruggepropt, uurtje gewacht, nu nog stééds noppes. Uitgebreid met een maatje met een 7000 de settings onder de blauwe knop vergeleken. Staat ingesteld op default emu: mgcamd default cardserver: cardserver. Moet ik (oud SRT-8000 gebruiker, en DB n00b ) nog iets anders intelligents doen om (zowaar legaal en betaald enzo.. ben trots op mezelf.. ) beeld te krijgen op de DB op het NL boeket? Ben ook wel benieuwd welke EMU / Cardserver de gemiddelde DB500S Pli Emerald gebruiker hier gebruikt? Dank voor de tips alvast!! Groetjes, Galgootje
Gast Geplaatst: 13 juni 2006 Geplaatst: 13 juni 2006 Citaat: Ik naar de C+ site om de kaart te activeren. En wachten maar... En wachten... En wachten.... Nu, een kleine 5 dagen later krijg ik nog vrolijk de melding dat de NL kanalen niet kunnen worden gedecodeerd. Zo'n activatie zorgt er voor dat er tijdelijk een aantal update naar je kaart gestuurd worden. Dit gaat niet onbeperkt door. Volgens mij staat er op de site wel hoe lang je maximaal moet wachten. Dus als het na een dag niet gelukt is, zou je opnieuw moeten proberen op de site, langer blijven afwachten heeft dan geen zin meer. Citaat: Ben ook wel benieuwd welke EMU / Cardserver de gemiddelde DB500S Pli Emerald gebruiker hier gebruikt? Momenteel CCcam, en voordat die bestond heel lang mgcamd met newcs, en daarvoor een poos newcamd + cardserver. Helemaal nooit problemen gehad met de updates. Maar de eerste activatie heeft de verkoper indertijd voor mij gedaan, dus daar heb ik geen ervaring mee.
Ome Merde Geplaatst: 13 juni 2006 Geplaatst: 13 juni 2006 newcamd 6.x laat activatiepulsen prima door. enige vereiste is een cardserver die draait. het kan zijn dat de plusboys lopen te kloten of dat cardserver niet draait. je zou evt. camd3 ook kunnen proberen. in de vele posts van Tonskidutch hierover meen ik mij te herinneren dat er ook een post tussen zit waarin exact staat hoe je configuratiefile eruit moet zijn om activatiepulsjes te kunnen verwerken. op de site van TVV staat zelfs een versienummer van camd3 (dochteronderneming van CDS). hoi hoi, merDe deze ruimte is te huur
Galgootje Geplaatst: 14 juni 2006 Auteur Geplaatst: 14 juni 2006 Mannen bedankt... C+ nogmaals gebeld (á mucho dinero voor't wachten alléén al...) en die gaven aan dat ie ondanks 2 keer activeren via de website en éénmal activeren per SMS (allemaal met gelijke EMU / Camserver settings) de kaart nog niet geactiveerd was. Handig dus dat internet / sms activeren... Maargoed, hij is nu actief, ik kan nu vrolijk kijken, en ik ben weer een happy ventje! U allen dank! Volgend hoofdstuk: met Mary gaan klooien en met opnemen naar PC... Spannend en tof, wat een geweldig apparaat in vergelijk met een SRT8000 is dit zeg! Groetjes, Galgootje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen