Gast Geplaatst: 25 juni 2006 Geplaatst: 25 juni 2006 Hi, Heb het volgende probleem waar ik niet uitgeraak, ik heb thuis 2 db7000 waar op beiden pli emerald draait, beiden werken ze met gbox. Nu is het zo dat ik s'avonds mijn dreambox die beneden staat in standby zet als ik ga slapen, maar als ik die dan s'morgens weer aanzet werkt hij ongeloofelijk traag dat de enige oplossing een reboot is en dan werkt hij weer ok voor de rest van de dag. Op de tweede box boven heb ik dit probleem niet. Wat zou de oorzaak hier van zijn?
cellie Geplaatst: 25 juni 2006 Geplaatst: 25 juni 2006 Misschien een te volle /var? Gbox wil ook eigenlijk een swap-file hebben om fatsoenlijk te draaien. Assumption is the mother of all fuckups
Gast Geplaatst: 25 juni 2006 Geplaatst: 25 juni 2006 Hi, Var is maar 30% vol en er draait een swap file van 64MB op. Zou het kunnen dat mijn usb stick problemen heeft? Greetz Kopernikus
Gast Geplaatst: 25 juni 2006 Geplaatst: 25 juni 2006 Met swap op een Dreambox heb ik nog weinig ervaring, maar als een computer (welke dan ook) veel gebruik moet gaan maken van swap, wordt-ie traag. Zie je, op het moment dat-ie traag is, het ledje op de stick flink knipperen? Zo ja, probeer het dan eens met een kleinere swap, of zelfs zonder. Hoewel bij de nieuwere Gemini's enige swap wordt aanbevolen, draai ik nog altijd zonder. Zonder problemen! Greetz, Lion.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen