Ga naar inhoud


fecora 4 formateren om win2000 opnieuw te installeren?


dannyboy

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een pc met fedora4 geinstalleerd. Maar nu wil ik die pc formateren en windows 2000 installeren. Alleen indien ik de pc opstart met de win2000 cd, gebeurt er niets. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Alvast bedankt en de groeten,

DB

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


De win2000 cd hoort de mogelijkheid te bieden om partities in te stellen en te formatteren. Je hoeft onder linux niets aan te passen voor windows (als je geen data wil backupen van je linux partitie). Windows verwijder op die manier vanzelf linux. Als dit niet kan is er iets anders aan de hand.

 

Kan je ook beter specificeren over 'er gebeurd niets', want als er niets gebeurd zit de stekker er niet in, maar ik neem aan dat dat niet het probleem is. Dus, kom je wel in de windows setup? Welke melding komt over het scherm? Wordt je CD gelezen, boot ie van cd? etc. etc.

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Hij boot niet vanaf cd, terwijl ik in de bios (setup) heb aangegeven dat ie eerst met cd moet beginnen. De cd-speler draait vervolgens wel, maar dan zie ik toch fedora weer opstarten. Eenmaal fedora opgestart kan ik wel mijn cd-rom zien en openen. Zodra ik de win2000 setup wil starten geeft ie een foutmelding, die ik nu helaas niet meer weet, daar ik niet achter die pc zit.

Ik was het gewend dat zodra je boot met cd, het windowsscherm opstart waarmee je o.a. kunt formateren zodra je win2000 wilt installeren.

Gegroet,

 

DB

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Dannyboy.

 

Ik neem aan dat je helemaal over wil op windows2000. en dat je de linux partities wil verwijderen. Ik zou niet weten waarom je dat zou willen :-) . Wat ik doe in zo'n geval is het systeem booten met een utility bootcd zoals de ultimate boot CD, de Hiren bootCD , de Techies. Deze zijn na even zoeken wel te vinden. Je vind na het booten van je systeem een keuze om je schijf helemaal leeg te maken. na deze actie kan je moeiteloos een ander os instaleren.

 

ps: de signaalmeters doen het prima !

Pandit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha,

toen ik Pandit zag, dacht ik, die ken ik ergens van. Nou mooi dat ze het nog doen. Ikzelf heb toen een satlook gekocht. Doet het ook nog prima trouwens.

Maar goed, ontopic maar weer.

 

Ik wil idd overgaan op win2000. Dus fedora ff helemaal eraf. Ik heb nog een andere fedora pc, vandaar. Dus als ik ff google en dat spul brand op cd, kan ik daar mee booten en opgelost? Klinkt heel makkelijk. Moet ik dan maar doen. Ga ff kijken. Thx!

Grt,

 

DB

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...