Gast Geplaatst: 3 juli 2006 Geplaatst: 3 juli 2006 Hallo allen weet iemand hoe ik meer ruimte kan krijgen op mijn 7025 ?? Heb iets gelezen over verplaatsen van Var dir naar Hdd maar weet niet hoe/wat. Kan een en ander in Blue Panel niet vinden (Gemini 1.60). Heb deze vraag al op meerdere board gezet maar niemand schijnt het antwoord te weten ?? Kan geen plugins meer op de box zetten ivm No More Space.. Wie o wie kan mij helpen, Vast bedankt, Jos
Gast Geplaatst: 3 juli 2006 Geplaatst: 3 juli 2006 'var to hdd' enzo moet je vergeten, dat zijn kreten die op oudere boxen gebruikt worden. Daar is 'var' de enige schrijfbare flash partitie, en het rootfs is readonly. Voor de 7020 en 7025 gelukkig niet van toepassing, die hebben een schrijfbaar rootfs. Maar goed, je flash is dus vol, dus zal je wat moeten weggooien, of een ander, groter medium gebruiken voor je rootfilesystem. Wat ik altijd doe met m'n 7020, is een rootfs op een compactflash zetten, en die booten in plaats van de interne flash. Om dat mogelijk te maken hebben we (PLi team) de secondstage bootloader uitgebreid. Moet met een 7025 vast ook wel werken, maar ik kan je niet echt helpen, ik heb geen 7025. Misschien dat je allerlei multiboot adviezen krijgt, maar mijn ervaring daarmee (op de 7020) is dat het niet echt stabiel is. Rechtstreeks booten in een alternatief rootfs, en dan bij voorkeur op een compactflash, geeft het beste resultaat.
Gast Geplaatst: 3 juli 2006 Geplaatst: 3 juli 2006 of je leest hier ook even verder ! OVER ... MULTI-boot-advies. http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...2&fpart=all
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen