Gast Geplaatst: 6 juli 2006 Geplaatst: 6 juli 2006 Hi, Weet iemand hoe ik kan instellen om bv een film die ik heb opgenomen op mijn ene dreambox op de andere te bekijken, ik dacht dat dit ging via nfs share, of heb ik het mis en hoe configureer ik dit? Ik gebruik op beide boxen pli emerald. Greetz Kopernikus
arnoldl Geplaatst: 8 juli 2006 Geplaatst: 8 juli 2006 dit kan idd via nfs of cifs... staat er geen howto in de dreambox faq sectie ??
metoo Geplaatst: 8 juli 2006 Geplaatst: 8 juli 2006 beide dreamboxen naar hetzelfde HD/mountpoint laten kijken ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Gast Geplaatst: 8 juli 2006 Geplaatst: 8 juli 2006 Hi, Ik krijg het nog niet goed ik heb het volgende gedaan: Dus op beide boxen: NFS server gedownload NFS op autostart gezet In advance/communicatie/mounts mijn ip / nfs /hdd/ /hdd automount Wat doe ik nog verkeerd of ontbreekt er nog? Beide db hebben dus een hd. Greetz Kopernikus
Gast Geplaatst: 8 juli 2006 Geplaatst: 8 juli 2006 Nee, dat gaat idd niet werken. Als ze allebei een harddisk hebben, is bij allebei de eigen harddisk al op /hdd gemount. Wat wel kan: Maak op allebei de boxen binnen /hdd (die dan dus wel al gemount moet zijn) een /hdd/anderebox directory aan (die komt dus naast /hdd/movie te staan. Mount dan met ip iedere box ip-van-andere-box nfs remote dir: /hdd local dir: /hdd/anderebox Je kunt dan je andere box via het file menu bereiken via root/harddisk/anderebox Je kunt dan op beide boxen zowel bij de eigen films als bij die op de andere box. Ik heb met nfs exporteren op de Dreambox zelf nog geen ervaring. Over het algemeen moet wel in je /var/etc/exports aangegeven worden wat er geexporteerd wordt. Wat staat daar bij jou in? Greetz, Lion.
Gast Geplaatst: 8 juli 2006 Geplaatst: 8 juli 2006 Hi, In var/etc staat bij mij geen exports file. Wie kan mij daar mee helpen? Greetz Kopernikus
Gast Geplaatst: 8 juli 2006 Geplaatst: 8 juli 2006 Ik exporteer op mijn PC een directory met NFS zodat ik vanaf mijn Dreambox files die ik al naar de PC gekopieerd heb toch kan zien. In mijn /etc/exports staat /mnt/80G 192.168.200.0/24(rw,async) Het eerste item geeft aan wat je exporteert, het tweede naar wie, en met welke opties. Voor de Dreambox zou het dus iets moeten zijn als /hdd 192.168.x.0/24(rw,async) Het ip-nummer moet je even zo aanpassen dat het overeenkomt met je eigen netwerk. Op de DM 500 en DM7000 komt dit ipv /etc/exports in /var/etc/exports, met de DM7020 weet ik niet of je rechtstreeks in /etc kunt schrijven, dus daar is het ofwel /etc/exports ofwel /var/etc/exports, op de DM7025 zal het gewoon /etc/exports zijn. Suc6, Lion.
Gast Geplaatst: 9 juli 2006 Geplaatst: 9 juli 2006 Ik heb wel een exports file in hdd/opt/nfs/etc of is dit dezelfde niet?
Gast Geplaatst: 9 juli 2006 Geplaatst: 9 juli 2006 Hi, Het lukt me nog steeds niet, kan het iets met de paswoorden zijn? Want ik heb op beide boxen een ander paswoord en daarvoor heb ik nog niets ingesteld voor nfs. Greetz Kopernikus
patje1 Geplaatst: 9 juli 2006 Geplaatst: 9 juli 2006 Als je een beetje duits kunt lezen moet je eens op I-have-a-dreambox kijken. Daar staat het uitgebreid beschreven. Dit is de thuis basis van gemini. Ik heb het hier draaien via cifs (Samba). Je moet een samba server op de box met de hd installeren en dan de andere box mounten via cifs. Dus een 7020 met hardeschijf en samba. De 500 gemount aan de hardeschijf via cifs. Wel goed opletten welke namen en passworden die je geruikt. Gebruik alleen kleine letters, in linux en windows, omdat linux hoofdletter gevoelig is en windows niet. succes. Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.
Gast Geplaatst: 10 juli 2006 Geplaatst: 10 juli 2006 Hi, Thx, voor de uitleg, maar had het graag met nfs gedaan. Weet niemand hoe ik dit moet instellen??? Greetz Kopernikus
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen