Ga naar inhoud


sitecom adsl modem/router wil niet achter speedtouch


Gast

Aanbevolen berichten


Citaat:
speedtouch alleen als gateway gebruiken en de sitecom als router laten fungeren.

 

Vraagje, wat bedoel je hier mee?

 

Een gateway is de ietwat ongelukkige benaming die ze in IP land aan een router hebben gegeven (Bij IPv6 heet zo'n ding weer gewoon router). Of bedoel je met gateway een echte router en met router een pure NAT router?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
gateway, de poort naar het internet. het "modem" dus, laat de sitecom de routering afhandelen.

 

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Echter als je de (NAT) router functionaliteit van de SpeedTouch uitschakeld, dan hou je een bridge over. De term gateway is echter uitsluitend van toepassing op een router. Bij IP zijn gateway en router synoniemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hetnet is het als ik mijn eigen niet vergis en speedtouch 510 is van de buren dus. speedtouch heeft maar een poort en nu hebben ze daar twee pc bij gekocht voor de kinderen en die moeten nu ook internetten.

 

maar het was eerst de bedoeling om de nieuwe router/modem te gebruiken maar het nieuwe modem pakt de gebruikers naam wel maar het w8woord niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen,

 

ik heb eerder ook wat zitten prullen met een Speedtouch 510 ADSL. Er zitten meer vreemde capriolen ingebouwd.

 

De oplossing bleek eenvoudig. Op de CD van KPN staat een module spoof of zoiets.

Heb de gegevens helaas niet direct bij de hand.

 

Hiermee maak je de Speedtouch "transparant".

 

Speedtouch doet dan wel het inloggen, maar geeft de verbinding vervolgens transparant door. Als je hierachter nu een firewall/switch zet, dan kun je alles op de gebruikelijke manier instellen. En bovendien zie je in je router ook het "buitengebeuren". De internet verbinding reikt gewoon tot aan de router.

 

Dit werkt prima en je bent niet afhankelijk van wat de KPN allemaal voor je heeft ingesteld.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...