Gast Geplaatst: 1 augustus 2006 Geplaatst: 1 augustus 2006 Heb hier iets typisch. DM7000 heeft een CIFS mount naar voor /hdd/movie. Kan ook gewoon opnemen en afspelen, gaat prima. Maar, als ik nu met DreamVCR opnames wil gaan programmeren, loopt DreamVCR vast omdat hij geen rechten heeft op recordings.epl. Via een normaal FTP-proggie kan ik inderdaad deze file (die dus via de dreambox op de CIFS server staat) niet aanpassen. De dreambox ZELF heeft WEL rechten om dit bestand aan te passen, immers de opnames gaan gewoon goed en de lijst word bijgewerkt. Maar als je dus via FTP naar de dreambox gaat en het bestand via de dreambox op de CIFS share wilt editten,gaat het niet. Bizar ???? Iemand een idee ???
blaatlaat Geplaatst: 1 augustus 2006 Geplaatst: 1 augustus 2006 Ik neem aan dat je met root inlogd op je dreambox. Welke rechten staan er op het bestand recordings.epl, je kunt dit zien met door bijvoorbeeld in typen: ls -la /hdd/movie/recordings.epl Standaard moet user root rw rechten op dit bestand hebben, zet anders de rechten terug met chmod 644/hdd/movie/recordings.epl Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11 Dreambox 7000 met PLI Visiosat BISAT G4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen