Ga naar inhoud

Aanpassen opnamefunctie in Gemini 2.80 op de DM500

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In Gemini 2.80 op de DM500 staat de timerprogrammering via de groene knop standaard op 'Switch'. Ik wil dat net zoals op de 7000 hebben op 'Record DVR'.

Dus heb ik rcdm5xxx.xml van /share/tuxbox/enigma/resources gekopieerd naar /var/tuxbox/config/enigma/resources, zodat hij te editen is.

de regel met <action name="addSwitchTimerEvent" key="green" flags="m" />

heb ik veranderd in <action name="addDVRTimerEvent" key="green" flags="m" />,

(afgekeken uit de plugin voor een 7000 AB op een 500).

Nu doet de groene knop niets meer in plaats van wat ik wou.

De rest van de AB reageert nog normaal.

Is er iemand met die 7000-AB-op-een-500 plugin geïnstalleerd, en kun je daar 'normaal' een opname mee programmeren via de groene knop?

Of is er iemand die ziet wat ik fout doe?

Alvast dank voor de hulp,

Lion.

Geplaatst:

de afhandeling van het addDVRTimerEvent 'event' zit tussen #ifndef DISABLE_FILE.

Waarschijnlijk heeft Gemini DISABLE_FILE gedefined voor de DM500 imgages.

EDIT: te vroeg op 'send' gedrukt

Geplaatst:

Ah, daar was ik al bang voor.

Beetje dom; nu moet je telkens via die dialoogbox die setting verzetten.

Als dat in de PLi beter is, misschien toch Flubber eens proberen, en aan het Gemini team doorgeven dat die 'switch' functie toch een stuk minder nuttig is.

Het nadeel van ngrab opnemen vind ik dat je dan niet kunt zien dat-ie opneemt (geen rood knipperblokje) en dat de opname niet automatisch in de opnamelijst komt.

Kent iemand de Pli voldoende wat betreft de opnamefunctie?

Greetz, Lion.

Geplaatst:
Citaat:
Ah, daar was ik al bang voor.
Beetje dom; nu moet je telkens via die dialoogbox die setting verzetten.
Als dat in de PLi beter is, misschien toch Flubber eens proberen, en aan het Gemini team doorgeven dat die 'switch' functie toch een stuk minder nuttig is.

PLi Flubber voor de DM500 is niet met DISABLE_FILE gecompileerd, dus daar zou je addDVRTimerEvent aanpassing wel moeten kunnen werken. Maar ik heb geen DM500 om het voor je uit te proberen, en ik heb geen idee wat er verder nog voor haken en ogen aan zouden kunnen zitten.
Geplaatst:

Verder verwacht ik geen haken en ogen.

Als je de plugin voor een 7000 AB op een 500 box installeert, voert-ie met de groene knop netjes een addDVRTimerEvent uit. Ik neem aan dat ze dat getest hebben op een image waar DISABLE_FILE niet aan stond, en dat het toen wel werkte.

Op naar PLi dus!

Thanks, Lion.

Geplaatst:

Bij mij werkt de in je startpost genoemde aanpassing prima in een pli diamond (ik loop er een paar versies achter inmiddels..)

Zonder 7000 voor 500 plugins oid.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen