Ga naar inhoud

Apache/PHP packages verdwenen uit PLI addon-lijst?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste PLIteam,

Ivm dat konqueror issue heb ik flubber opnieuw geinstalleerd en nu zie ik dat de apache/php/base packages niet meer in de lijst staan (van de week nog wel).

how can that?

Mauce

Geplaatst:

deze heb ik verwijderd omdat deze problemen zouden geven na het installeren....

we kijken even hoe we die kunnen fixen...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Beste Mauce.

Ik heb die bestanden er even af laten halen omdat, ik op 2 verschillende boxen problemen had gekregen dat mijn systeem read/only werd, door de base libaries.

Maar als je wil, hieronder staan de directe links naar deze bestanden, dan kan je ze in /tmp/ zetten, en dan hanmatig installeren via ppannel.

Als je ze test laat me weten of dit bij jou ook het geval is.

Wel op eigen risico.

hdd apache

Base libaries

perl

php voor apache

Bijgevoegd php, was ik even vergeten my exuses :-)

Groeten Rongogo

Geplaatst:

Kun je iets specifieker zijn in je probleemomschrijving? Bedoel je read/only vanaf de root ('/')??

ik heb het net met de hand geinstalleerd en gestart, maar ik heb geen problemen, de webserver draait goed.

Het is alleen niet de versie die ik zocht (ik had graag PHP ondersteuning erin net als voorheen).

Het zou mooi zijn als het weer beschikbaar komt (ik zie geen probleem hier)

Geplaatst:

@mauce

Ik was de php er vergeten bij te voegen, maar staat er nu.

Even specifiek over het probleem, alles word read only, maar ik heb een vermoeden, dat dit komt als je alles via de downloader installeerd.

Als je verder wil proberen en het werkt ok, dan kunnen we eens over een oplossing denken.

grtzzz rongogo

Geplaatst:

Ok alles werkt goed.

Maar dus gewoon met de hand geinstalleerd (handmatig untarren, niet via menu of zo).

Ontbreekt alleen nog het rc-script voor het automatisch opstarten na een reboot.

Ik vind het vaag dat je filesystem readonly wordt van een untar-actie.

Als dat in het 'manual install'-gedeelte van Flubber zit zou je zeggen dat dit probleem zich dan ook met andere packages voor zou moeten doen, lijkt me......

Geplaatst:

Staat dan niet onder te starten diensten "apache server" ? (in het pli menu te starten diensten)

Het is trouwens alleen die /hdd/opt dir wat je krijgt, die hier de boel doorelkaar gooide, en alleen als ik alles via de downloader deed downloaden.

Maar de problemen wat ik had, daar komen er wel uit, we hebben uit voorzorg even de bestanden uit het download menu gepakt, voordat er bij minder deskundigen een groot probleem optreed :-)

grtz rongogo

Geplaatst:
Citaat:
ok, het werkt bij mij nu iig ik ben wel tevreden.

dat van die 'start services' klopt idd, fenks!

No problem, jij ook tnx dat je het toch hebt aangedurft :-)

grtzz rongogo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen