Gast Geplaatst: 7 augustus 2006 Geplaatst: 7 augustus 2006 hoi, ik ben sinds kort in het bezit van een schotel doorsnede 1m10 van het merk arrox new generation. 2 jaar terug had ik ook een 1m10 schotel maar dan van het merk triax en lnb van alps (0,6db). ik kan het verschil kwa signaal goed merken. de triax gaf op de astra 1 100% aan, maar de arrox geeft een signaal aan van 85%. beter signaal kan ik niet krijgen... ik heb een lnb van het merk pace (0.1 db) en ben verder in het bezit van de dreambox 7000s. hoe staan de meningen bekent over de pace lnb en de arrox? heeft iemand hier meer ervaring mee, graag meer toelichting over dit onderwerp. ps: alles staat perfect afgesteld (100% waterpas) met vriendelijke groet, twentesat
Gast Geplaatst: 8 augustus 2006 Geplaatst: 8 augustus 2006 Het is moeilijk te zeggen waar dit nu aan ligt, want je hebt een compleet ander systeem. Schotel is anders LNB is anders Receiver is anders???? Waarom zet je eerst niet even die alps lnb terug om te zien of het aan de LNB ligt?
Gast Geplaatst: 8 augustus 2006 Geplaatst: 8 augustus 2006 ik heb de pace lnb vervangen 0,1db en heb de alps 0,6db weer geplaatst het verschil bedraagt 2% meer signaal. zou het dan toch aan de kwaliteit van de schotel liggen? ik heb trouwens op internet gekeken of er mischien een reflector verkrijgbaar is, weet niet precies hoe het heet maar dat de signaal via de schotel teruggekaatst wordt naar een reflector en dan naar de lnb, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, zou dat veel winst opleveren kwa signaal? en kunnen jullie mij ook zeggen hoe dat heet... groetjes twentesat
Gast Roel66 Geplaatst: 8 augustus 2006 Geplaatst: 8 augustus 2006 Citaat: ik heb de pace lnb vervangen 0,1db en heb de alps 0,6db weer geplaatst het verschil bedraagt 2% meer signaal. zou het dan toch aan de kwaliteit van de schotel liggen? ik heb trouwens op internet gekeken of er mischien een reflector verkrijgbaar is, weet niet precies hoe het heet maar dat de signaal via de schotel teruggekaatst wordt naar een reflector en dan naar de lnb, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, zou dat veel winst opleveren kwa signaal? en kunnen jullie mij ook zeggen hoe dat heet... groetjes twentesat ja dat wil ik ook weten als dat kan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen