henkie v Geplaatst: 14 augustus 2006 Geplaatst: 14 augustus 2006 Collega dreamboxers, nadat ik van emerald over ben gegaan naar pli flubber heb ik wat problemen met het bekijken van foto's vanaf de harde schijf. (wil flubber graag blijven gebruiken omdat deze voor de rest prima draait) Had hier al wat over gelezen dat dit gewoon meegenomen is in flubber en dat je ook kan zoomen en de foto's kan draaien. Nu heb ik het probleem wanneer ik naar bestandmodus ga en dan naar de hardisk scroll hier een foto aanklik dan word de slide geladen en dit duurt en duurt maar.. uiteindelijk laat hij dan nog eens wat zien. Flubber draait vanaf een usb stick met de nieuwste orginele firmware in de flash. Var is nog 50% beschikbaar, wanneer ik emmerald start in dan openen de fotos gewoon binnen een paar seconden. Wellicht moet ik een ander image in de flash draaien of hebben meerdere mensen deze traagheid. (aantal malen opnieuw geflashed, incl factory reset etc..) VU+DUO OpenPli DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite
hemertje Geplaatst: 14 augustus 2006 Geplaatst: 14 augustus 2006 lees de verklaring in het flubber draadje DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
gipsy55 Geplaatst: 14 augustus 2006 Geplaatst: 14 augustus 2006 "je kunt nu plaatjes bekijken in de file browser. Er staat een howto in de release-notes. Even zoeken, en je kunt weer plaatjes kijken. Trouwens, de 500 en 56x0 kunnen dat nu ook, alleen met Flubber. Beperking is helaas de hardware, dus 8 bits". De howto kan ik niet vinden....Ik heb steeds zwart beeld...
hemertje Geplaatst: 14 augustus 2006 Geplaatst: 14 augustus 2006 en wat verder staat dit... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
mirakels Geplaatst: 14 augustus 2006 Geplaatst: 14 augustus 2006 Bij mij valt de traagheid best wel mee. Je moet er wel rekening mee houden dat op de7000 alles nu in 32 bit uitgeveord wordt, en dat vraagt best wel veel van je box. Ik neem aan dat je hier over hoge resolutie fotos praat. Probeer er eens een te posten of geef een link waar je een plaatje hebt staan die zo traag is. Dan kunnen anderen datzelfde plaatje testen... En geef dan ook wat timing informatie zodat er goed vergeleken kan worden. DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd
henkie v Geplaatst: 14 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2006 Had de notes gelezen dat het trager zou zijn en idd lijken de foto's ook scherper, alleen het is nu gewoon echt soms 2 min wachten voordat de foto zichtbaar is.. Ga kijken of wellicht via een config eea op 16 bit kan worden gezet en of dat sneller werkt. Normaal gebruikte ik ook alleen maar de file browser van emerald en als ik dan emerald vergelijk met flubber zijn verschillende fotos van verschillende standaard formaten erg traag.. Kan wel een aantal voorbeelden op mijn site zetten.. Deze zijn van mijn 3 weken oude dochter Marit. Als ik onderstaande fotos open in emerald werkt heb ik binnen een paar seconden een foto op het scherm en in flubber heb ik een vastloper en herstart van enigma. Welke image hebben jullie in de flash ???? Wellicht dat ik toch maar de pictureviewer erbij ga instaleren.. fotos Fotos die ik heb aangepast naar 800*600 zeg maar internet grootte werken wel perfect met flubber... ..Alleen vond ik het zo handig om ze standaard naar de box te zetten.. verkleinde fotos werken prima en snel Bedankt voor jullie hulp VU+DUO OpenPli DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite
mirakels Geplaatst: 14 augustus 2006 Geplaatst: 14 augustus 2006 Een paar minuten wachten is wel vreemd en niet goed! Ik heb een paar van je fotos hier om de drambox hdd gezet. De kleintjes toont hij binnen 1 seconde. De grote duren 4 seconden! Hen je zelf de fotos misshien op een netwerk mount staan? Het image dat in flash zit maakt verder niet uit (kennelijk werk je in multiboot. Ik overigens ook). De externe picture vieweer werkt niet meer in flubber voorzover ik weet... DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd
henkie v Geplaatst: 14 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2006 Bedankt voor het testen.. Toch. raar.. dat het bij jou snel gaat.. Wellicht dat toch iets het probleem veroorzaakt.. bijv. - hd traagheid wat dan metdeze image.. echter heb nooit traagheid of stotteren ervaren.. - usb 128 mb stick werkt altijd prima, + 50% ruimte over. Welke image draai je dan in je flash.. wellicht moet ik die toch eens aanpassen VU+DUO OpenPli DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite
Gast Geplaatst: 14 augustus 2006 Geplaatst: 14 augustus 2006 Ik heb hier ook even een grote foto geprobeerd. Vanaf een netwerkshare, seconde of vijf. Als ik de foto een keer heb staan kom ik niet meer in de file/programma-selector terug, en eindigt het meestal met een automatische enigma-restart. PLi Flubber op stick, een CVS (van een paar maand terug) in de flash. Greetz, Lion.
ehm44 Geplaatst: 14 augustus 2006 Geplaatst: 14 augustus 2006 Hier duurt het ook enkele minuten voordat de eerste foto wordt geopend. De volgende foto's worden wel binnen enkele seconden geopend. In emerald ging het vanaf de eerste foto al snel. Ik heb flubber in flash staan en maak via cifs verbinding met een windows 2003 server. Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w
henkie v Geplaatst: 16 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2006 Das dus precies wat ik ook steeds heb het openen van de eerste foto.. Duurt erg lang de slide wordt dan geladen.. Tevens een cifs koppeling naar de share op mijn server gemaakt en foto's getracht te openen wederom gaat dit erg traag.. VU+DUO OpenPli DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite
rongogo Geplaatst: 17 augustus 2006 Geplaatst: 17 augustus 2006 Citaat: Das dus precies wat ik ook steeds heb het openen van de eerste foto.. Duurt erg lang de slide wordt dan geladen.. Tevens een cifs koppeling naar de share op mijn server gemaakt en foto's getracht te openen wederom gaat dit erg traag.. Zet je teletext chaching eens uit, dan heeft je box aanzienlijk meer reken kracht, misschien dat dit helpt. En maak evt een swap space aan op een usb stick. vrgr rongogo
mirakels Geplaatst: 17 augustus 2006 Geplaatst: 17 augustus 2006 Als enigma crashed heb je waarschijnlijk te weinig geheugen ruimte. Of tewel geen of te weinig swap. Ik hoop dat dit crashen in de volgende pli release wat minder voorkomt (heb een klein bigje gevonden, maar dat kan niet de traagheid veroorzaken) Om beter te bepalen waar de traagheid in zit zou je het volgende kunnen doen: met telnet naar je box gaan het 'ps' commando geven. het 'start_enigma' process killen 1 van de 'enigma' processen killen (de rest gaat mee als je er 1 kilt) het command '/bin/enigma' geven. Nu zie je veel info/debugging over je schrem rollen. ALs dat wat rustig is geworden, met de picture viewer gaan spelen. In de verschillende stappen van de picture viewer wordt debu info getoond. Als je datr even in de gaten houdt en de rijdn tussen de verschillende logregels meet, is hopelijk te bepalen op welk moment die traagheid optreedt. Als je klaar bent kan je het 'reboot' commando geven om de machine weer netjes te laten draaien. DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd
henkie v Geplaatst: 17 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2006 Citaat: Zet je teletext chaching eens uit, dan heeft je box aanzienlijk meer reken kracht, misschien dat dit helpt. En maak evt een swap space aan op een usb stick. vrgr rongogo Teletext caching uitgezet, dit versneld niet het eerste opstarten van de slideshow.. Dus vandaag image er nog eens vers opgezet.. geen versnelling. De enigma logs ga ik nog eens langs lopen.. bedankt voor de uitleg.. hopelijk geeft dit dan het probleem weer.. VAR naar de usb zal denk ik niet veel uitmaken draai in multiboot het flubber image. var is 35% VOL op dit moment. VU+DUO OpenPli DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite
Gast Geplaatst: 17 augustus 2006 Geplaatst: 17 augustus 2006 Ik heb dit issue ook gehad met de 4 megapixel foto's. Toen vervolgens met Microsoft Tweakui programma Pictureresize de foto's aangepast naar 1024 * 768. Daarna probleem opgelost. Gewoon normale snelheid. Niet supersnel. Ik denk dat het echt voornamelijk te maken heeft met de processor en het geheugen van de dreambox. Op een pc gaan grotere foto's ook langzamer. Bij een 4 megapixel foto praat je tenslotten over 2 mb wat je geheugen laad. Misschien heb je er wat aan.........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen