Ga naar inhoud

[DigiX 911] op fabrieksinstellingen zetten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gegroet iedereen. Misschien een reeds eerder gestelde vraag (ondanks ik ze niet terug vond op dit forum), maar hoe zet ik mijn Digix 911 terug op zijn fabrieksinstellingen ? Ik heb per ongeluk de Astra 1 uit het menu gewist, en als ik er opnieuw een nieuwe satelliet in geef, wil de ontvanger die niet vinden (motor draait niet ondanks de juiste co-ordinaten) Dus mijn enige hoop is de volledige boel resetten, maar de truck van 3 x exit drukken en dan op 1 van de afstandsbediening helpt niet. Graag een duidelijke omschrijving voor deze newbee. Mag ook rechtstreeks om mijn e-mail adres als de uitleg te omslachtig moest zijn.

Alvast bedankt, Rudi

Geplaatst:

Fabrieksinstellingen kan via menu.

Dit gaat echter niets oprengen.

Je moet de software opnieuw inladen met kup en dan ga je de volledige lijst met sats terug hebben.

Groetjes

Danny

Geplaatst:

Alvast bedankt, maar kup is me onbekent. Waarschijnlijk de software ergens zoeken en via een kabel van pc naar ontvanger. Hier rijzen al de eerste vragen, welke software, waar en welke kabel. Mijn vrees is dus niet ongegrond, want hier ken ik dus niets van.

Geplaatst:

Welke DigiX heb je precies?

Hardware-versie dus! Kijk het even na en misschien kan ik je dan verder helpen.

Geplaatst:

Als mijn ogen me niet bedriegen zie ik DIGIX DSC-911 U(Z)

de achterstaande (Z) heb ik van een soortgelijk model op internet. Bij mij is het enkel U.

Ik heb deze ontvanger al enkele jaren, maar de laatste 2 jaar niet meer in gebruik. Om de bestaande kanalenlijst vrij te maken en enkel vrij te bekijken kanalen in de ontvanger te zetten dacht ik met ASTRA1 te verwijderen uit het menu goed te doen. Blijkbaar niet dus... sakkerdesakker. ASTRA2 staat er nog wel, maar die staat op 28° en nog wat. DE 1 op 19,2. Maar meer doet hij niet.

Geplaatst:

De mogelijkheid om via het menu terug naar fabrieksinstellingen te gaan ontgaat me ook, ik vind dat nergens. Een mogelijk tip ?

thanks,

Geplaatst:

Kan dit helpen ? Gevonden op verschillende sites ivm hardware-versie :

H/W: 01.00.00 H/W: 01.00.00 Unknown H/W Unknown H/W

1M 2M 2M ?M

DigiX DSC 911 U Houston BM-8300 CI

DigiX DSC 911 HU (Streamsystem)

Op één enkele site stond :

DSC911U

H/W: 13.42.65

2M16M Micom

DSC911HU

H/W: 13.42.6D

2M16M Micom

maar volgens de achterkant van mijn ontvanger is het een DSC911U

Geplaatst:
Citaat:
Kan dit helpen ? Gevonden op verschillende sites ivm hardware-versie :

H/W: 01.00.00 H/W: 01.00.00 Unknown H/W Unknown H/W
1M 2M 2M ?M
DigiX DSC 911 U Houston BM-8300 CI
DigiX DSC 911 HU (Streamsystem)

Op één enkele site stond :

DSC911U
H/W: 13.42.65
2M16M Micom

DSC911HU
H/W: 13.42.6D
2M16M Micom

maar volgens de achterkant van mijn ontvanger is het een DSC911U

Ik moet weten wat je voor hard en software hebt, dan kan ik je misschien helpen. Kijk bij system-setting -> system information en daar vind je ook die info. Ik heb wel tips waar en hoe je de juiste software kunt inladen maar moet eerst je versie DigiX weten, anders kan het misgaan.

Het is vreemd dat je die satelliet niet kunt toevoegen..of fabrieksinstellingen terugzetten.
Geplaatst:
Citaat:
De mogelijkheid om via het menu terug naar fabrieksinstellingen te gaan ontgaat me ook, ik vind dat nergens. Een mogelijk tip ?
thanks,

Ik dacht gewoon: , "menu" -> System setting -> Factory Reset -> "OK"

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen