Ga naar inhoud

[all] vlc schokt draadloos

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Uit testen heb ik een beetje de indruk gekregen dat streaming en afspelen van een opname op een netwerk disk veel minder tijd-critisch is (dus beter tegen fluctuaties in het netwerk kan) dan opnemen.

Ik heb als test een ping -t mee laten lopen met een opname, en elke hik in de opname bleek perfect overeen te komen met een dip in de netwerk connectie, dus een ping die ineens (en zonder reden) omhoog schoot van 3-4ms naar 200-300ms, of een drop.

Opnemen was dus waardeloos, zo'n opname afspelen op een 'wired' box liet duidelijk zien dat de hiks in de opname zaten. Andersom, een opname afspelen over de link die op een 'wired' box was gemaakt ging prima.

Met streaming over wireless (naar mijn laptops) heb ik doorgaans ook geen problemen...

CU,

WanWizard

Geplaatst:

ben vandaag weer een stap verder gekomen. eerst had ik eens de speedtouch helpdesk gebeld, hier kreeg ik alleen maar domme antwoorden. ik heb na 10 minuten maar de verbinding verbroken aangezien het nummer 70 cent p/min kost. vandaag kreeg ik een nieuwe speedtouch585V6 [ik heb een V5] binnen en wat denk je deze had hetzelfde probleem. normaal gesproken doe ik een router via de wepbrowser configureren. ik kreeg opeens een ingeving om dit eens via de instal cd te doen, omdat ik eerder deze week een e-tech niet online kreeg via browser en wel met de instalcd. wat blijkt mijn probleem is nu voor 98% verdwenen.

ga ik korter richting router dan werkt vlc perfect.

volgens mijn bevindingen zijn dus de speedtouch routers dus niet erg goed met draadloos, terwijl ze er wel mee adverteren.

Citaat:
De SpeedTouch 585 is uitgerust met een krachtig en High Speed Wireless Access Point, waarop u uw laptops en computers middels een Wireless Client in no-time aansluit. Het aantal draadloos verbonden apparaten is onbeperkt.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Geplaatst:

tja, folder is mooi praktijk is anders.

Mijn Philipsje heeft twee antennes en werkt tot zo'n 15 meter op m'n HP laptop, op mijn DELL laptop doet hij het iets verder en de DELL detecteert ook meer ander wifi netwerken in de buurt, heeft dus een gevoeliger WIFI ontvanger. Dus niet alleen de wifi poort van de router is bepalend ook die in de je laptop. Er zijn van die signaal boosters te koop mischien is dat een optie. Ook stoorsignalen uit fde omgeving kunnen de transmissie beinvloeden, zoals GSM en UTMS masten wordt mij verteld

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen