Ga naar inhoud


Diseqc switch 10/1, problemen met operationeel krijgen. Wie heeft ervaring?


Gast buizer

Aanbevolen berichten

Na alle berichten die een beetje afwijken zit ik nog met het probleem. Ik heb de LNB 12 V aangezet maar heb het idee dat het maar voor 1 LNB kan omdat de switch als een LNB wordt gezien. Maar goed... nu staan Hotbird en Astra 12V aan, maar nog geen resultaat. Ook geprobeerd om na 1 LNB ingesteld te hebben de tuner uit te zetten en verder te gaan: geen resultaat. Wat ik nu nog fout kan hebben gedaan is dat het programmeren zonder aansluiting van 1 van 10 LNB's mag plaatsvinden. Ik heb er 8 aangesloten, dus wellicht moet ik de SatConn switch herprogrammeren zonder iets aangesloten te hebben.

 

Ik zal eens kijken of het weekend weer droog is...

 

Nog andere suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik had hem gewoon geherprogrammeerd in mode 5 met alle LNB's aangesloten behalve de Astra LNB, die zat op poort 1 en die poort had ik voor het herprogrammeren nodig.Ik neem aan dat wanneer je hem hebt geprogrammeerd de programmer tussen de switch en je tuner hebt verwijderd en de tuner weer aan de uitgang van de switch hebt verbonden. Dan is de programmer uiteraard niet meer nodig.

 

Vr.gr.

Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alles gevolgd hebt wat ik hier beschreven heb zou het gewoon moeten werken, dus meer kan ik je ook niet vertellen. Ik ken de menustructuur niet van een Topfield 4000. Misschien dat iemand met een 4000 je kan helpen door je door de menu’s van deze tuner te leiden. Ik heb de gebruiksaanwijzing van de switch in dit topic geupload.

Waar kom je overigens vandaan, als je in de buurt woont kan ik wellicht nog wat voor je betekenen. Ik zit in Woerden.

Succes

 

M.vr.gr

Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nog een keer de andere modi proberen, maar Topfield 4000 ondersteunt alleen 1.0 en 1.2... en ook nog eens proggen zonder LNB's aangesloten te hebben.

 

Ik woon helaas in Heemstede, dus wat ver lijkt me. Maar wel bedankt voor het aanbod.

 

Bedankt, ik laat ff weten zodra ik tijd heb gehad alles los te koppelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Welnu, Ik ben weer een stuk verder.

 

Ik kan met zekerheid vaststellen dat het programmeren wel lukt. Ik heb namelijk nu alle modi geprobeerd zowel door te programmeren via uitgang 1 als de ingang (zoals HenkSat beschrijft, maar dan met alle LNB's los). Wat een gedoe... Maar het maakt niet zoveel uit hoe je het doet hij programmeert.

 

De resultaten namelijk zijn dat modi 1 en 3 het wel doen (diseqc 1.0(+AB)), echter nu kan ik maar 4 LNB's schakelen. De andere 6 doen dus niets. Alle andere modi werken niet in combinatie met de Topfield 4000.

 

Nu zie ik dat er ook nog een modus 7 is (in de switch). Dit is een combinatie van 1.0, 1.1 en 1.2.

 

Weet iemand hoe ik in deze modus kom? Wat kan ik verder met die vrij programmeerbare modus?

 

Mijn conclusie voorlopig dus, pas op voordat je deze switch koopt: het werkt waarschijnlijk alleen met een tuner die Diseqc 1.1 ondersteunt.

 

Ik hoor graag jullie reactie.

 

Buizer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Mijn conclusie voorlopig dus, pas op voordat je deze switch koopt: het werkt waarschijnlijk alleen met een tuner die Diseqc 1.1 ondersteunt.

Ik hoor graag jullie reactie.

Buizer


Dat is dus niet waar, ook tuners met Diseqc 1.2 kunnen er op draaien.
Maar 1.1 geniet wel de voorkeur mits de box dit ondersteund.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HenkSat,

 

Vertel me dan gaarne hoe mijn Topfield 4000 met Diseqc 1.2 alsnog op zijn minst meer dan 4 LNB (en liefst gewoon 10) kan aansturen. Want ik heb volgens mij echt alle opties zo'n beetje geprobeerd.

 

Heb jij het dan wel met een Topfield 4000 al eens aangetoond dat het wel werkt? De Topfield 4000 is toch een veel verkochte versie!

 

gr Buizer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buizerd,

 

Dit zijn de specs van de 4000 PVR:

 

MPEG-2 Digital en volledig DVB compliant

2 Common Interfaces voor Conax, Cryptoworks, Irdeto, Nagravision, Seca & Viaccess

2 tuners

DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 en USALS (DiSEqC 1.3)

5000 services (TV en Radio) programmeerbaar

Zapsnelheid tussen kanalen minder dan 1 seconde

Kanaallijst bewerk functie

Favorietenlijst bewerk functie

Meertalige audio ondersteuning

Meertalige menu tekst ondersteuning

True-color On-Screen Display (OSD)

Volledige Picture In Graphic (PIG) functie

Electronic Program Guide (EPG) voor on screen kanaal informatie

Ondersteuning voor ondertiteling

Teletekst ondersteuning via VBI insertie en software emulatie

Kinderslot faciliteit via kanaal en programma evenement

Firmware en Data transfer van ontvanger naar ontvanger

Spannende spelletjes geintegreerd

S/PDIF voor digitale audio of Dolby AC-3 bitstream uitgang

Opname capaciteit hangt af van de grootte van uw harde schijf:

80GB = 40 uur; 160GB = 80 uur; 200GB = 100 uur

Herhalend afspelen van een bepaalde selectie

Dual Recording en Afspelen tegelijkertijd

Dual Recording en Time-Shifting tegelijkertijd

Firmware upgrade Over-The-Air

 

Topfield 4000 PVR

 

Dus wél ondersteuning voor Diseqc 1.1, maar dit terzijde ook met 1.2 moet het werken.

 

Heb je de switch wel goed geprogrammeerd? Het liefst met de originele programmer natuurlijk.

 

Ik kan van hieraf moeilijk zien wat er fout gaat, maar het moet toch kunnen werken.

Kijk, ik heb geen ervaring met een Topfield i.c.m. deze switch. Al mijn ervaringen met deze switch, en dat zijn er genoeg, zijn gebasseerd op het gebruik met een Dreambox.

 

Ik kan je alleen aanbieden een keer langs te komen en de switch hier eens te proggen. Je mag ook met je Topfield hierheen komen en ekijken we of we hier op mijn Wavefrontier met switch en 10 LNB`s iets kunnen regelen.

 

Ik ga er wel vanuit dat de schotel en LNB`s wel goed staan bij jou?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Henk,

 

Was even op vakantie dus antwoord heeft even geduurd.

 

De PVR heeft volgens de handleiding, menustructuur en specs van de website geen Diseqc 1.1. Volgens mij heb je de specificaties van een 5000 toegestuurd. De echte specificaties heb ik hieronder afgedrukt.

 

Ik weet vrijwel zeker dat ik de switch goed heb geprogrammeerd. Ik heb nl. elke modus geprobeerd zoals eerder geschreven en dit leidde tot een merkbare verandering. Het is de originele programmer.

 

Alle LNB's staan goed uiteraard. Volgens mij kom je uit Wijchen en dat is vrij ver voor me, maar wel bedankt voor het aanbod.

 

De specs van de Topfield site voor de PVR4000:

 

MPEG-2 digital & Fully DVB-S Compliant

Capable of interfacing the CAMs of DVB Common Interface Standard

Recording capacity : 22 hours for 4Mbps stream with 40GB HDD

Time-shift function in a live program

Fast Forward/Reverse when replaying recorded contents

Replaying selected region repeatedly

2 Tuners (Recording a program while watching other program from other TP simultaneously)

Delayed Recording in EPG

Book Marking Function

Exciting Games Embedded

Input Frequency 950 - 2150 MHz

2 LNB Input (F-Type), IF Signal Loop Through

5000 Channels TV & RADIO Programmable

Channel List Editing

Favorite Channel List Editing

SCPC & MCPC Receivable from C/Ku-Band Satellites

Capable of inserting Max. 5000 PIDs-Video, Audio and PCR

Capable of setting the Frequency for SMATV system

Multiple Convolutional Coding Supported defined In DVB

256 Colors On-Screen Display

Electronic Program Guide(EPG) for On Screen Channel Information

Subtitle & Teletext (VBI insertion) Supported

Teletext by software emulation

MPEG Layer ¥°and ¥±, CD Quality Audio Sound

Parental Lock Facility by Channel and Program Event

DiSEqC 1.0 & DiSEqC 1.2 Control Compatible

0/12V Control Voltage Output

S/PDIF for Digital Audio

Program / TP editing by PC

2 SCART and RCA A/V output

RF-modulator output

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Buizer,

 

Heb je alles nog werkend gekregen ?

 

Ik heb gisteren een Satcon 10/1 probleemloos via diseqc 1.2 (modus 6, standaard zo uitgeleverd) aangesloten op een Topfield PVR5000.

 

Wat denk ik erg belangrijk is (misschien vergelijkbaar met een 4000):

- eerst alle bestaande diseqc instellingen onder LNB-instellingen te verwijderen

- in de instellingen onder Diseqc commandomodus kiezen voor "installateur"

- om in de programmeerstatus te komen, dien je in menu "diseqc 1.2 motor" 3x ok te geven bij "Motorsturing" en "opslaan"

 

Hierna bij besturing Oost en West had ik zo alle 6 satellieten ingesteld.

De Topfield afsluiten, ook van stroom, en weer opstarten: dit werkte prima.

 

Ik heb alleen wat andere problemen gehad: hiervoor had ik een 4x1-diseqc voor tuner 1 en een 4x1 voor tuner 2. Daarom had ik enkele zenders alleen via tuner 2. Nadat ik Satcon had aangesloten en 1 van die zenders via tuner 2 koos, was die ineens die satelliet helemaal kwijt.. Ik heb dus mijn gehele zenderlijst nagekeken en alle zenders met alleen tuner 2 eruit gehaald. Toen weer Satcon geprogrammeerd en nu werkt het goed.

 

Het schakelen gaat goed en even snel als voorheen, maar ik krijg nu wel bij het schakelen tussen de satellieten wel de (korte) melding "Besturen van de Diseqc Motor naar de juiste positie"..

 

Of heeft iemand misschien een idee hoe je dit zou kunnen uitschakelen ?

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je Ricoh. de post was al oud maar nog steeds bestaat nog steeds.

 

ik denk dat jij het aan de praat hebt omdat je een PVR5000 hebt. Deze firmware is toch weer wat nieuwer en naar mijn idee kan je zelfs beter diseqc 1.1 gebruiken.

 

ik zie daarentegen ook dat je een pvr4000 hebt. heb je ook al met deze tuner geprobeerd. zoals ik al schreef heb ik alle mogelijkheden geprobeerd van modus 1 tm 6,maar helaas. ook de instructie van installateur en 3x ok hielp destijds niet. Zodra je het ook echt op een PVR 4000 draaiend hebt ga ik ook zeker weer proberen...

 

wellicht is er iemand anders die het ook reeds aan de praat heeft gekregen op een 4000?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot heden heb ik het niet op de PVR4000 geprobeerd, hoewel de software-instelling voor Diseqc 1.2 motorsturing er exact hetzelfde uitziet op de PVR4000 als op de PVR5000...

 

Aangezien het nu prima werkt op de PVR5000 en ik het niet op de PVR4000 nodig heb (daarop zit een 4x1 diseqc), en omdat ik niet weet wat er gebeurd als ik het 2x opnieuw ga instellen (proberen op de 4000 en dan weer terug naar de 5000), denk ik het zo te laten..

Echter mij lijkt het dat het op de 4000 ook zou moeten werken.

 

Over diseqc 1.1 heb ik gelezen dat die van de Topfield niet echt standaard is en daarom ook niet met vele 1.1 switches wil werken... Daarom heb ik het via 1.2 geprobeerd en het bevalt prima... Bij schakeling tussen satellieten wel telkens die korte melding in beeld over dat ie naar juiste positie draait, maar daar moet ik maar mee leren leven en het is ook niet zo storend.

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...