Ga naar inhoud

[ALL] Philips 32PW9551 aspect ratio punch through

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Net (na 2 maanden wachten wegens niet voorradig) een nieuwe TV in huis. De Philips 32PW9551. Ontzettend mooie (HD)CRT. Aanrader. Ook voor PAL.

Maarrrr....

De aspect ratio instelling is niet echt perfect te krijgen op alle zenders. (Geen 1 instelling is echt perfect op alle zenders.)

Dus de afgelopen dagen weer met 2 ab's in de hand zitten TV kijken, want ik moet regelmatig de aspect ratio of zoom van de TV instellen.

Dus nu wil ik eigenlijk de knop van de afstandsbediening (van de TV) die door de aspect ratio instellingen heen 'zapt' op de ab vand de dreambox onder de 'TV' knop mappen.

Dan heb ik tenminste nog maar 1 ab (dreambox) nodig om TV te kijken.

Volgens mij kan dit net zoals de volume punch through geregeld worden.

Hoe moet ik dit aanpakken? Kan dit?

-EDIT-

Bedenk net dat het om een 7000 ab gaat, stond er nog niet bij. Ik heb zowel een 7000 als een 500 maar gebruik alleen de 7000 ab icm de Gemini plugin om de 7000 ab ook op de 500 te gebruiken.

-/EDIT

Assumption is the mother of all fuckups

Geplaatst:

Het schijnt dat dit niet mogelijk is.

Nu zoek ik eigenlijk iemand in de buurt van waar ik woon met een JP1 interface die mij uit de brand zou kunnen helpen. Ik ben de dubbelloops AB al helemaal zat.

Verder zoek ik ook een tabel/site ofzo waar ik de code's van de individuele knopjes op de ab (Philips TV) kan opzoeken.

Geplaatst:

Hallo Cellie,

Gefeliciteerd met je nieuwe TV, maar hoezo is de aspect ratio niet goed te krijgen?

Is 3:4 of 14:9 of 16:9 niet goed?

Of speelt de overscan je parten?

Als je op de Duitse satelliet kanalen kijkt, moet je toch een goed 3:4 of 16:9 plaatje kunnen krijgen.

Ik heb hier nog een mpeg file op de Dreambox staan met een testbeeld van de juiste dimensies om de overscan, de geometrie en de kleur-en contrast/helderheid instellingen te optimaliseren.

Op de nederlandse zenders komen soms de meest vreemde beeldverhoudingen voor, zeker tijdens de reclame blokken.

Als je de TV dan op "Auto" hebt staan, wordt je hoor en dol.

Als ik je ergens mee helpen kan, dan hoor ik het wel van je.

Mvg,

Rolin

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Geplaatst:

Intussen met hulp van mensen op IHAD al een behoorlijke verbetering weten te bereiken.

Inderdaad op de meeste zenders (NL,DLD en UK) klopt het nu wel.

Nu heb ik alleen nog op de Multivision, TPS en Taquilla dat ik een dikke zwarte rand in beeld heb, maar daar kan ik mee leven, die zenders sturen 16:9 over 4:3 uit, dus de zwarte randen worden meegerenderd. Maar dat wist ik ook wel. Was ook geen prioriteit. Hierbij moet ik dan nog even de AspectRatio aanpassen, maar die zenders hebben allemaal hun eigen boeket, dus met normaal zappen op de 'reguliere' zenders in m'n boeketten gaat het nu 100%.

Het bleek dat het de combo van de A/V instelling van de dreambox en de instelling van de TV was.

Dreambox instelling is nu:

AspectRatio: 16:9

Disable WSS on 4:3 staat UIT. (Hier ging ik de mist in.)

TV staat op auto, werkt perfect, als gezegd niet op de filmkanalen. Maarja die maken er ook een bende van. (Premiere en SkyUK uitgezonderd. Echte 16:9)

Rc5 codes heb ik nu (denk ik.) Thanks JBnl.

Toch nog op zoek naar een JP1, ik wil toch die knop op de Dream ab.

@mr_rolin: Ik draai m'n eigen mailserver, je mag dat file wel sturen. Is ie te groot voor je eigen mailaccount, PM even hoe we dat regelen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen