Ga naar inhoud

[7000S] IDE to USB 2.0/1.1 converter voor USB2.0 toepassing

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn vraag of het mogelijk is om IDE to USB 2.0/1.1 converter op een dreambox aan te sluiten. ik wil namelijke een draadloosnetwerk met meer dan 100mbit aansluiten daar heb je usb 2.0 voor nog. Het is voor hdtv te streamen naar de computer.

Geplaatst:

Leuke gedachtengang!

Even een paar checks om te kijken of het zou kunnen werken:

- Als je de hdtv opneemt op een interne harddisk en later overhaalt naar de computer, is-ie dan OK? Zo niet, dan zal streamen tien tegen een ook niet lekker gaan.

- Wordt de combinatie IDE<->USB2 en USB2 draadloos netwerk ?stick? door Linux op de PC ondersteund? Ook met de (inmiddels oeroude) 2.6.9 kernel die de Dreambox nog altijd gerbuikt?

Zo ja, dan zou _misschien_ porten naar de Linux kernel te doen zijn. Zo nee, dan wordt het lastig.

Greetz, Lion.

Geplaatst:

Ik snap deze gedachtegang niet helemaal hoor.

Een IDE naar USB converter is volgens mij om een HardDisk aan te sluiten.

Waarom zo moeilijk. Sluit je PC via een netwerkkabel (of als je het echt draadloos wil) via een AP in client mode aan. Hierna kan je via je netwerk prima HDTV streamen. Werkt al jaren zonder probleem.

Geplaatst:

heb je al 802.11n drivers voor enigma dan ? voor zover ik weet werkt in geeneen 1.09/1.10 enigma versie een usb2.0 wifi-stick en het lijkt me sterk dat dat via een IDE --> USB convertor wel zou werken, ook al was de box voorzien van drivers.

een ethernetbridge (802.11n ?) zou wellicht uitkomst bieden en anders bekabelen voor een 100Mbps verbinding.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

waarom deze gedachte gang. Ik kan het niet voor elkaar krijgen om met 100mbps zonder haperingen een verzoenlijk beeld op mijn pc tekrijgen. Want volgens mij is 100mbps een te lage snelheid voor hdtv. Met usb 2.0 kun je een draadlose modem van bij voorbeeld 216Mbps aansluiten.

Geplaatst:
Citaat:
Met usb 2.0 kun je een draadlose modem van bij voorbeeld 216Mbps aansluiten.

Ik heb me er niet veel in verdiept, maar ik denk dat die 216Mbps ook te rooskleurig is. 't Is vast de maximale snelheid onder de beste omstandigheden maar die keldert vast ook snel in elkaar.
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Voor HDTV heb je max 25 Mbps nodig. En dat trekt de huidige netwerkinterface van de 7000 zonder problemen. Gebruik het hier al een hele tijd. Denk dat je ee n ander probleem hebt waarom het niet wil werken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen