Ga naar inhoud


kan niet inloggen op Sweex router


maniani

Aanbevolen berichten


  • 3 weken later...

Chello Chello heeft Nederland opgesplitst in verschillende regio’s met verschillende ‘hostnamen’. Een aantal regio’s zijn bij ons al bekend zoals de regio Rotterdam, de regio Eindhoven en de regio Arnhem. Als u zich buiten één van deze regio’s bevindt zult u zelf één instelling moeten achterhalen, en dat is de hostname die chello bij u gebruikt. U kunt hiervoor chello bellen, maar de kans is groot dat zij uw hostname niet vrijgeven. Als zij uw hostname inderdaad niet vrijgeven, dan kunt u deze zelf achterhalen (als u windows2000 of XP gebruikt). Zorg ervoor dat u de normale verbinding met chello (zonder router ertussen) werkend heeft en open daarna een MS-Dos venster (start -> uitvoeren en typ in CMD). In het zwarte dos venster geeft u het commando IPCONFIG /ALL Er verschijnt dan een lange lijst met alle instellingen van netwerkkaarten die op uw computer geïnstalleerd zijn. U moet de instellingen van de netwerkkaart hebben die verbonden is met de modem van chello en u schijft de gegevens van de regel (DNS achtervoegsel of hostname op). Als voorbeeld geef ik hieronder de hostnames van de regios die wij al voor handen hebben: Regio Rotterdam gebruikt chello.nl , regio Eindhoven gebruikt eindhoven.chello.nl en regio Arnhem gebruikt arnhem.chello.nl .

Als u uw hostname weet is het tijd om de router te configureren:

 

Gebruik voor het configureren van de router altijd de pc waarmee u internet verbinding had voordat u de router aanschafte. Selecteer het Cable Modem protocol. Op de volgende pagina klik op de knop clone Mac Address. Klik

daarna op de knop OK en wacht een aantal seconden tot de pagina Status and Information tevoorschijn komt. Klikt u rechts boven in het venster op het woord Logout. Als dan het venster wachtwoord verschijnt sluit u internet explorer af. Als er in uw venster geen Logout optie voorkomt kunt u het venster sluiten.

 

1 Doe router en modem uit.

2 Haal utp kabel tussen router en modem los uit de "WAN" poort.

3 Doe router aan en wacht tot deze volledig is opgestart.

4 Doe modem aan en wacht tot deze volledig is opgestart en de juiste lampjes branden.

5 Verbindt utp-kabel tussen modem en router in de "WAN" poort van de router.

6 Wacht 1 minuut en kijk dan of uw internetverbinding werkt.

 

Als het niet werkt kunt u controleren of het fout gaat op uw pc of in de router door het volgende te doen: Start een webbrowser op (internet explorer, netscape ...) en vul het volgende in op de adresregel: http://192.168.2.1 U komt dan in het configuratiescherm van de router. Als u zelf het wachtwoord nog niet heeft gewijzigd is er geen wachtwoord dus druk op de enter toets.Controleer of de router goed is geconfigureerd door rechts boven in op status en dan in de linker kolom op Internet connection te klikken. Als u rechts daarvan bij Cable/DSL connected ziet staan weet u zeker dat de router goed is geconfigureerd. Staat hier disconnected dan zal uw internet nog niet werken en moet u nog eens uw stappen controleren.

 

 

Manual Providers

 

Portforwarding

 

DMZ instellen

 

 

 

Oeps, zie net dat er een blad 2 was en dat je het al voor mekaar had. Dan is dit ter info voor anderen.

Regards

 

'Life Is A Joke'

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...