Haakneus Geplaatst: 15 oktober 2006 Geplaatst: 15 oktober 2006 Ik loop tegen het volgende aan: Ik heb een DTS-CD van Cold-play. Deze wil ik graag rippen, op een manier dat m'n dreambox het weer kan afspelen. Op de digitale uitgang van m'n dreambox zit een versterker die DTS snapt. Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen aanpakken? Ik ben blij met elke reactie die mij verder zou kunnen helpen! by the way: ik gebruik PLI Flubber op een DM 500s. VU+ Solo2. Tuner 1: Astra 23.5 Tuner 2: Astra 19.2+23,5+28,2+Hotbird
cellie Geplaatst: 16 oktober 2006 Geplaatst: 16 oktober 2006 Volgens mij gaat dat niet lukken (zonder naar DD5.1 ofzo te re-encoden), en is de dreambox niet in staat om DTS door te geven via SPDIF. Ik ben er zelf ook mee bezig geweest en ik denk dat de hardware er gewoon niet mee overweg kan. (Somebody correct me when I am wrong.) Ik vind het ook wel jammer, maar het ligt volgens mij aan het mpeg2 dvb-s protocol, dat voorzover ik heb kunnen uitzoeken, gewoon geen DTS lust. Assumption is the mother of all fuckups
Haakneus Geplaatst: 16 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2006 het lijkt mij dat het toch op de een of ander manier moet kunnen, omdat een DVD met DTS geluid ook gewoon afgespeeld wordt.... nah..ja... VU+ Solo2. Tuner 1: Astra 23.5 Tuner 2: Astra 19.2+23,5+28,2+Hotbird
hobsat Geplaatst: 16 oktober 2006 Geplaatst: 16 oktober 2006 een dvd speler is er ok voor gemaakt en heeft dus dts ondersteuning, cellie heeft gelijk want de dreambox heeft t niet. in mijn optiek zal t cker niet lukken. GREETZZ.HOBSAT -------------------- oost west, mij best. Xtrend ET8000 3x DVB-C
Haakneus Geplaatst: 18 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2006 Nou, wat ik bedoel is, wanneer ik VOB bestanden afspeel (op de harddisk van m'n windows bak met Cifs benaderd), en in de VOB bestanden zit DTS, dan stuurt ie dat netjes naar m'n surround-versterker, via de optische uitgang. Volgens mij doet ie dan iets van pass-through. Dus: gewoon op de uitgang zetten, zonder dat de Dreambox zich bezig houd met wat ie precies weg stuurt richting versterker. Dit gedrag zou ik ook graag zien met een rip van een DTS cd. VU+ Solo2. Tuner 1: Astra 23.5 Tuner 2: Astra 19.2+23,5+28,2+Hotbird
hobsat Geplaatst: 18 oktober 2006 Geplaatst: 18 oktober 2006 ik snap helemaal wat je bedoelt en ik was ook van mening dat t zo idd. moest werken, maar als t apparaat (wat dan ook) geen dts ondersteuning heeft werkt t niet. zou ook betekenen als een dvd speler geen dts ondersteuning heeft en een versterker voor de decodering zorgt dan zou t ook moeten werken via spdif, maar helaas..... GREETZZ.HOBSAT -------------------- oost west, mij best. Xtrend ET8000 3x DVB-C
Haakneus Geplaatst: 20 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2006 Citaat: ik snap helemaal wat je bedoelt en ik was ook van mening dat t zo idd. moest werken, maar als t apparaat (wat dan ook) geen dts ondersteuning heeft werkt t niet. zou ook betekenen als een dvd speler geen dts ondersteuning heeft en een versterker voor de decodering zorgt dan zou t ook moeten werken via spdif, maar helaas..... Dit werkt dus wel. Ik heb een dvd-speler die geen DTS ondersteund, dat wil zeggen dat ie geen DTS kan decoderen en analoog kan uitsturen naar de TV. Wat nog steeds wel werkt is de digitale uitgang. Die oude DVD-speler stuurt namelijk keurig het digitale signaal door naar m'n Yamaha versterker, en die kan het DTS signaal wel decoderen en er geluid van produceren. Dit doet een dreambox ook met VOB bestanden: gewoon het DTS geluidsspoor op de digitale uitgang gooien. VU+ Solo2. Tuner 1: Astra 23.5 Tuner 2: Astra 19.2+23,5+28,2+Hotbird
netdata Geplaatst: 20 oktober 2006 Geplaatst: 20 oktober 2006 Klopt je hebt gelijk. De dreamboxen houden zich niet bezig met decoding van die surround kanalen in elke codering, maar stuurt het netjes naar buiten. De reden is dat je anders licentie rechten moet betalen als producent. Hoe je nu je files kan omzetten weet ik niet ;-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen