Ga naar inhoud

[ALL] Hoe wordt encryptie systeem bepaald via DVB-S signaal of bestand.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Kan er iemand vertellen hoe de mogelijke encryptie systemen worden doorgegeven aan de dreambox? Zit deze informatie verweven in het DVB-S signaal, of staat dit in een bestand (en welk dan)?

De reden dat ik dit wil weten is dat ik geen beeld heb via mijn DM7025 met mijn TVV kaart, maar wel op mijn DM500. (zie [7025] gbox 2.25 geen beeld voor meer details). Ik krijg ook geen aanduiding van het gebruikte encryptie mechanisme op het info panel (gemini 1.8) voor de kanalen van TVV, wel voor alle andere.

Bedankt;

Sven

Geplaatst:

Dat wordt allemaal meegestuurd in het DVB-signaal.

Stoomcursus DVB encryptie:

De inhoud van de stream wordt versleuteld met... een sleutel. Om deze sleutel te verkrijgen moet er een paar dingen gedaan worden, ze gaan die natuurlijk niet met de DVB stream meesturen. Hier is waar de "encryptie-systemen" om de hoek komen. Deze zorgen er dus alleen maar voor dat je een geldige sleutel kunt ontvangen, waarmee de stream gedecodeerd kan worden, ze doen niet zelf de encryptie van de stream. Daarom kom het ook regelmatig voor dat streams met "meerdere" encryptie-systemen worden verstuurd. In feite is er dan maar 1 encryptie, maar de sleutels worden op meerdere manieren meegestuurd. Wat doet het encryptiesysteem? Die stuurt op verschillende manieren informatie (in de DVB stream) over wanneer en waarnaar jij mag kijken. Die informatie, in combinatie met een soort van pre-sleutel, wordt aan je kaartje gevoerd. Het kaartje beslist of je mag kijken en maakt van de pre-sleutel een echte sleutel, waarmee je kunt kijken. Die sleutel wordt overigens zo eens in de tien seconden gewisseld...

De "sleutels" die je vindt op "illegale" websites, zijn een ander soort sleutel en zijn bedoeld om zonder kaart toch de uiteindelijke sleutel te kunnen verkrijgen, mbv van een softcam/emu.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Hermanator heeft een aardige thread/document in de maak over dit onderwerp op dit forum.

Volgens mij wel zo'n beetje een document wat iedere hobbyist eerst zou moeten lezen.

klik hier

DM500 -PLi Iolite - Technisat Multytenne 45

DM800 -PLi Iolite - Rotor - 60cm pan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen