Ga naar inhoud


Aanschaf MCE-systeem vraagjes


crazymans

Aanbevolen berichten

Omdat mijn Homecinema/DVD-speler steeds meer kuren heeft overweeg ik deze te vervangen door een (mini-)PC met Windows Mediacenter. Nu heb ik al flink wat gelezen maar heb toch nog een aantal vragen die open blijven staan. Misschien kan iemand mij op weg helpen.

 

Ik heb begrepen dat MCE nog steeds geen Satellietkaarten echt ondersteund (zeker geen twintuner) en omdat ik gelukkig geen kabelTV heb, kies ik waarschijnlijk voor een PC zonder Televisie-kaart en behoud gewoon mijn Twin-Sattuner. Ik heb Sony KLV-23HR2 23" LCD TV met een resolutie van 1280 x 768 (WXGA) en heb geen idee of die bruikbaar is als "computer monitor" aan een MCE-systeem. Daarnaast blijven de 5+1 speakers van een Pioneer NS-DV 88 Home Audio System over. Omdat het een actieve subwoofer is neem ik aan dat ik deze speakers helemaal niet kan gebruiken aan een PC. Naast de homecinema-functie wil ik de MCE-PC natuurlijk ook gebruiken als Huiskamer/WIFI/Internet PC en dowload & afspeelsysteem voor MP3 en AVI's en misschien ook wel Internetradio.

 

 

- Wat doe ik met de TV/Monitor? Sluit ik zowel de PC als de Sat-tuner via Scart of 3xtulp aan op mijn LCD-TV?

Of kan ik ook de Sattuner op 1 of ander manier aan de MCE-PC aansluiten en die weer op een VGA-Monitor? Ik ben vrij kritisch op een goed beeld!

 

- Kun je eigenlijk wel internetten op PC met een WXGA TV als monitor?

 

- Moet ik nieuwe speakers kopen? Waar moet ik dan op letten? Zijn er aparte PC-Dolby speakers naast normale audio Dolby speakers? Heeft dit nog gevolgen voor de voeding van de PC? Ik heb van die leuke mini-pc's gezien met externe voeding. Trekt zo'n PC dat wel?

 

- Is de geluidskwaliteit van een MediaPC met de juiste speakersets vergelijkbaar mee een standaad 5.1 homecinema setje? (Ik heb geen supergehoor)

 

- Heeft het zin om te wachten op Vista?

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat ga ik ook nog wel proberen want ik heb er 1, maar dan zou ik mijn twintuner gaan missen. Bovendien is CI-ondersteuning op een SS2 meer iets voor de hobbykamer (mbv. cas2 & poormans). Als er goede satkaart was geweest met MCE-certificaat had ik allang een MCE-systeem gehad. Maar daar ga ik nu niet meer op wachten want daar schijnen geneens plannen vor te zijn.

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij tenminste antwoord geven op deze MCE-vragen:

 

Citaat:
Wat doe ik met de TV/Monitor? Sluit ik zowel de PC als de Sat-tuner aan op mijn LCD-TV? Of kan ik ook de Sattuner op 1 of ander manier aan de MCE-PC aansluiten en die weer op een VGA-Monitor? Kun je eigenlijk wel internetten op PC met een WXGA TV als monitor?

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...