Ga naar inhoud

[500S] Na opnieuw flashen start dreambox nog niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na mijn vakantie wilde ik weer aan de gang met mijn dreambox. Spanning erop en spelen maar dacht ik, mooi niet dus. Het enige wat ik zag was een zwart/vaag groen knipperd beeld.

Eerst dacht ik dat het iets te maken had met de scart aansluiting (was niet het geval). Dus alles opnieuw geflasht (hielp ook niet). Ook met originele image zelfde probleem. Daarna eerst erase.img en daarna geflasht (ook geen resultaat). Het gekke is dat ik met DCC wel contact heb met mijn dreambox en alle image bestanden op de dreambox aanwezig zijn.

Heeft iemand ervaring met dit probleem en hopelijk een oplossing.

Rob

Geplaatst:

probeer eens de lineuit geele tulpplug op dm500 met een tulpsnoertje in videoingang van tv te steken dan weet je zeker dat het niet aan scartkabel ligt.

ik heb ooit eens problemen gehad met video recorder daar ging de scart eerst na toe en die schakelde niet automatich over .heb ik ook een hele tijd zitten klooien voor ik dat in de gaten had.

succes

Geplaatst:

Hiskie, Ik dacht inderdaad ook dat het iets kleins zou zijn. Dus wat je voorsteld heb ik inderdaad al geprobeerd. Maar ook dan krijg ik een knipperend zwart/zwartgroen scherm. Ik heb wel een zoontje die gek is op alle knopjes op mijn apparatuur dus ook het standby knopje van mijn dreambox. Ik dacht misschien dat deze defect is waardoor de dreambox steeds reboot. Zoudit eventueel kunnen?

Geplaatst:

Test het eens. Als je de db openschroefd kan je makkelijk de flatcable losmaken zodat de printplaat die op het front zit uit werking is.

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen