Gast Geplaatst: 31 oktober 2006 Geplaatst: 31 oktober 2006 Ik ben zelf al een tijd bezig om films op mijn dreambox te kijken vanaf mijn pc. Verschillende manieren geprobeert, VLC enz. De serverharddisk mounten en direkt spelen vanuit PLI werkt voor mij nog het beste. Ik liep alleen tegen het probleem aan dat sommige DVD's die ik vanaf de server afspeelde op de dreambox haperde en het geluid niet meer synchroon liep. Op het forum zag ik dat er meer mensen soortgelijke problemen hadden. Ik heb het probleem opgelost door bij de A/V-instellingen voor NTSC te kiezen in zo'n geval. De dreambox heeft bij het afspelen namelijk moeite om de PAL conversie voor zijn rekening te nemen wanneer hij een DVD af moet spelen. Door de A/V instelling te kiezen die bij de DVD past hoeft de dreambox de conversie niet voor zijn rekening te nemen. Audio en video lopen nu zonder problemen. Wanneer je een PAL film afspeelt moet je alleen weer even op PAL omschakelen anders heb je hier het probleem. Om de film in NTSC formaat te kunnen zien moet je wel een TV hebben die de conversie op zich neemt. De meeste modernere TV's hebben hier totaal geen moeite mee. Ik dacht ik post hier even mijn ervaringen omdat ik de indruk kreeg dat meer mensen met dit probleem zaten. Zelf ben ik weer een stap dichterbij, ik ga nu op zoek naar een oplossing om de ondertitels van de film beschikbaar te krijgen. Ik denk dat dit een stuk moeilijker wordt (wanneer je niet streamt) maar wie weer.....Als er iemand is die hier ervaring mee heeft, ik kan wel een paar tips gebruiken. Groeten, Newinc
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen